مدل سرآمدی EFQM2013
تاریخ انتشار: 1392/12/1
تعداد صفحات: 92
ISBN: 978-600-04-0693-6

ایمیل:  
حجم فایل: 2/31 MB
تعداد دانلود: 6323
حجم فایل پیوست: 0 KB
تعداد دانلود: 308
سایر کتاب های مرتبط
تعداد : 21


درباره کتاب
توضیحات:

مدل تعالی EFQM یک چارچوب عملی است که سازمان ها را قادر می سازد تا:

 خود را ارزیابی کنند تا متوجه شوند که در مسیر تعالی در کجا قرار دارند و به آ نها کمک می کند تا نقاط قوت کلیدی و کمبودهای بالقوه خود را مرتبط با چشم‌انداز و مأموریت سازمان درک کنند.

 یک  واژگان و نحوه تفکر مشترک درباره سازمان خود ارائه دهند تا مراوده مؤثر ایده ها، چه در درون و چه در بیرون سازمان را تسهیل کند.

 بهبودهای در حال انجام و برنامه ریزی شده را یکپارچه کنند تا از دوباره کاری جلوگیری و کمبودها را شناسایی کنند.

 یک ساختار بنیادی برای سیستم مدیریتی سازمان ارائه کنند.

این کتاب ترجمه آخرین نسخه مدل تعالی سازمانی EFQM ، یعنی نسخه 2013 آن است.

مقدمه:

استاندارد EFQM چگونگی انجام کارها را مد نظر قرار می دهد

EFQM متعهد به کمک به بهبود سازمان ها از طریق استفاده از مدل سرآمدی خود می باشد، مدلی که دارای ساختاری مدیریتی و جامع است و توسط بیش از 30,000 سازمان اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد. طی 20 سال گذشته توسعه مدل پیشنهادی برای آن مد نظر قرار گرفته است، برای منعکس کردن واقعیت های موجود در سازمان ها از تجربه و یادگیری موجود درآن سازمان ها استفاده می شود.

ما برای کمک به پیاده سازی مدل پیشنهادی در سازمان شما؛ آموزش ها، ابزارهای ارزیابی و شناسایی مورد نیاز را فراهم می کنیم. اما کارایی و نقطه قوت اصلی مدل EFQM، از جمع آوری تجربیات خوب و مفید موجود در سازمان ها و آنها را برای رسیدن به اهداف خود یکپارچه نموده ایم. EFQM، یک بنیاد غیرانتفاعی است که اهدافی از جمله تسهیم چگونگی انجام کارها از طریق مطالعات موردی، سمینارهای آنلاین، گروه های کاری، کنفرانس ها و رویدادهای موضوعی را بر عهده دارد. ما مجموعه ای از سازمان های بزرگ و رهبران آنها را که علاقه مند به تعالی و رشد در محیط کسب و کار خود هستند پرورش می دهیم.

ما بر این باوریم که مدل تعالی EFQM دارای یک ساختار مشخص و ساده است که همه ما را در بهبود کسب و کارهای مان یاری می کند. چیزی که ما در EFQM به دنبال آن هستیم به اشتراک گذاری تلاش و پشتکار در کار و اشتیاق در اعضای سازمان، انگیزه آنها و اهمیت آنها به نتایجی که کسب می کنند می باشد.

 

محتوا:

درباره  EFQM

مدل سرآمدی  EFQM 2013

پایه و اساس مدل

نیاز به یک مدل

مفاهیم اساسی سرآمدی

ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان

خلق یک آینده پایدار:

توسعه توانایی سازمان

کنترل قدرت ابداع و نوآوری

رهبری همراه با آرمان، کمال و القاء

مدیریت همراه با چالاکی

موفقیت از طریق استعداد افراد

حفظ نتایج برجسته

 

معیارها

1-     رهبری

2-     استراتژی

3-     افراد

4-     شراکت ها و منابع

5-     فرآیندها، محصولات و خدمات

6-     نتایج مشتری

7-     نتایج منابع انسانی

8-     نتایج جامعه

9-     نتایج حاصل از کسب و کار

 

یکپارچه سازی مفاهیم اساسی در قالب معیار

منطق  RADAR

منطق RADAR برای توانمند سازها

منطق RADAR برای نتایج

نحوه امتیازدهی به مدل سرآمد    EFQM

واژه نامه

 

برخی نظرات کاربران
پناه زاده -امین
بسیار سپاسگزارم عالی


tekirdag escort sakarya escort escort escort escort escort escort