مجله کسب و کار هاروارد - نوامبر2014
تاریخ انتشار: 1393/9/26
تعداد صفحات: 120
ISBN:

ایمیل:  
حجم فایل: 8/69 MB
تعداد دانلود: 28454
حجم فایل پیوست: 0 KB
تعداد دانلود:
سایر کتاب های مرتبط
درباره کتاب
توضیحات:
مجله کسب و کار هاروارد که بصورت ماهنامه از طرف مدرسه کسب و کار هاروارد منتشر می شود، از معتبر ترین و کاربردی ترین نشریات کسب و کار و مدیریت است. مدرسه کسب و کار هاروارد همواره تلاش داشته است تا جدیدترین و مهمترین مباحث و چالش های روز را پوشش دهد. اغلب اساتید معتبر این زمینه مقالات و نتایج تحقیقات خود را در این مجله منتشر می نمایند.  این مجله دارای ساختار تقریبا مشخصی است که شامل بخش های کلی زیر می شود: 
-         بخش ابتدایی؛ فهرست ها و یادداشت سردبیر 
-         تعامل؛ که در آن به نقد و بررسی مقالات چاپ شده در شماره های قبلی می پردازد (عمدتا از طرف خوانندگان این موارد مطرح می شوند و نویسندگان مجله به انتقادات مطرح شده پاسخ می دهند. 
-         بررسی ایده؛ که در آن ایده ها و تحقیقات جدید و جالب مطرح و  مورد بحث قرار می گیرد. 
-         روشنگری؛ که در هر شماره به موضوع خاصی اختصاص داده می شود و چندین مقاله مطرح و مرتبط در این بخش قرار می گیرد. 
-         ایده شگفت؛ که در آن یک نظریه جدید و کاربردی(که عمدتا از طرف اشخاص صاحب نظر مطرح می شوند) پرداخته می شود، معمولا عنوان و طرح جلد و یادداشت سردبیر متناسب با این مقاله انتخاب می شود.  
-         تعدادی مقاله و نظریه جدید تحت عناوین مختلف و متنوع 
-         مطالعه موردی؛ که در آن مدیر ارشد یک سازمان،که توانسته است بر چالشی فائق آید یا موفقیت بزرگی را کسب نماید، شرح دقیق آن داستان را مطرح می نماید. 
-         جهان؛ در این بخش یک یا چند مقاله مرتبط با مباحث جهانی سازی و رقابت جهانی مطرح می شود. 
-         ...


مقدمه:
یادداشت سردبیر: در یک مسیر بلندمدت
افراد در مورد خنده‌‌های جف بزوس مدیرعامل آمازون، به شما هشدار می‌دهند چرا که همانند شلیک مهیب و شگفت‌آوری است (شخصیت موزارت در فیلم آمادئوس اثر تام هالس را تجسم کنید) که می‌تواند مصاحبه‌کننده را فراری دهد. اما او حق دارد با صدای بلند بخندد زیرا نویسندگان او را به گردن کلفتی در نبرد آمازون با ناشران متهم کرده‌اند و این در حالیست که گوشی هوشمند جدید آمازون به نام Fire Phone به سرعت فراگیر می‌شود. اما بزوس همچنان روی دور موفقیت است. او بطور مستمر بر شکاکان پیروز شده و برای سرمایه‌گذاران نتایج خوبی داشته است، بطوری که در سال 2014، به نفر اول در لیست مجله HBR از 100 مدیر عامل برتر جهان تبدیل شده است.
این لیست، بر اساس فرمولی که عایدی سهامداران شرکت را در طول دوره‌ی مسئولیت یک مدیر عامل بررسی می‌کند، عملکرد‌‌ بلندمدت وی را می‌سنجد. اگرچه این رتبه‌بندی نمی‌تواند بطور کامل بسیاری از ویژگی‌‌های ضروری برای عملکرد یک مدیر اجرایی را در نظر بگیرد (زیرا سنجش آن ویژگی‌ها دشوار است. ویژگی‌هایی از قبیل رضایت مشتریان، تعهد کارکنان، روابط اجتماعی و غیره)، اما راهنمای ارزشمندی است برای شناخت کسی که سال به سال نتایج بهتری ارائه می‌دهد. آمازون از زمانیکه بزوس به طور رسمی به عنوان مدیر عامل آن منصوب شد، بازده سهامداران (تعدیل شده برای همان صنعت) را در مجموع به عدد 14,917 درصد در طول 18 سال رسانده است.

محتوا:

18 استعداد: چگونه شرکت‌ها می‌توانند از «ذهنیت افزایشی» سود ببرند

22 وقتی آشپزها بتوانند مشتریان خود را ببینند، غذاهای خوشمزه‌تری درست می‌کنند

27 چگونه انجامش دادم: متعهد نگه‌داشتن نسل جدید به کار

31 - موفق‌ترین مدیرعاملان جهان

47 - روشنگری: مدیریت اینترنت اشیاء

48 - چگونه محصولات هوشمند و متصل به شبکه در حال تغيير رقابتها ميباشند؟

71 - فناوری دیجیتال فراگیر

81 - داده بزرگ، مسئولیت‌های بزرگ به همراه دارد!

96 - چرا نباید هزینه‌های درمانی را کاهش دهیم؟

106 - کجا و چگونه به دنبال نوآوری باشیم

111 - مطالعه موردی: اختلاط کسب‌وکار و سیاست؟!

116 - چالش‌های تحصیل درکنار شغل و زندگی

برخی نظرات کاربران
عشقولایت
عاااالییییییی


tekirdag escort sakarya escort escort escort escort escort escort