مجله کسب و کار هاروارد - دسامبر2014
تاریخ انتشار: 1393/11/20
تعداد صفحات: 115
ISBN:

ایمیل:  
حجم فایل: 10/55 MB
تعداد دانلود: 31795
حجم فایل پیوست: 0 KB
تعداد دانلود:
سایر کتاب های مرتبط
درباره کتاب
توضیحات:
مجله کسب و کار هاروارد که بصورت ماهنامه از طرف مدرسه کسب و کار هاروارد منتشر می شود، از معتبر ترین و کاربردی ترین نشریات کسب و کار و مدیریت است. مدرسه کسب و کار هاروارد همواره تلاش داشته است تا جدیدترین و مهمترین مباحث و چالش های روز را پوشش دهد. اغلب اساتید معتبر این زمینه مقالات و نتایج تحقیقات خود را در این مجله منتشر می نمایند.  این مجله دارای ساختار تقریبا مشخصی است که شامل بخش های کلی زیر می شود: 
-         بخش ابتدایی؛ فهرست ها و یادداشت سردبیر 
-         تعامل؛ که در آن به نقد و بررسی مقالات چاپ شده در شماره های قبلی می پردازد (عمدتا از طرف خوانندگان این موارد مطرح می شوند و نویسندگان مجله به انتقادات مطرح شده پاسخ می دهند. 
-         بررسی ایده؛ که در آن ایده ها و تحقیقات جدید و جالب مطرح و  مورد بحث قرار می گیرد. 
-         روشنگری؛ که در هر شماره به موضوع خاصی اختصاص داده می شود و چندین مقاله مطرح و مرتبط در این بخش قرار می گیرد. 
-         ایده شگفت؛ که در آن یک نظریه جدید و کاربردی(که عمدتا از طرف اشخاص صاحب نظر مطرح می شوند) پرداخته می شود، معمولا عنوان و طرح جلد و یادداشت سردبیر متناسب با این مقاله انتخاب می شود.  
-         تعدادی مقاله و نظریه جدید تحت عناوین مختلف و متنوع 
-         مطالعه موردی؛ که در آن مدیر ارشد یک سازمان،که توانسته است بر چالشی فائق آید یا موفقیت بزرگی را کسب نماید، شرح دقیق آن داستان را مطرح می نماید. 
-         جهان؛ در این بخش یک یا چند مقاله مرتبط با مباحث جهانی سازی و رقابت جهانی مطرح می شود. 
-         ...


مقدمه:
یادداشت سردبیر: نـوآوری در پـرواز
منشأ عبارت «نوآوری کن یا بمیر» موضوع بحث‌های متعددی شده است. پیتر دراکر آن را مطرح کرد، هرچند که دیگران نیز ممکن است این واژه را به اشتراک گذاشته باشند. اما پیدایش آن از هر کجا که بوده، در حال حاضر به شکل گسترده‌ای فراگیر شده است: جلوتر از گام‌های تغییر باش، در غیر این صورت یک مرده به حساب می‌آیی.
البته، هر شرکتی منابع و زمان لازم برای ساخت یک آزمایشگاه تحقیق و توسعه (R&D) و همچنین توسعه و آزمودن حرکت بزرگ بعدی خود را در اختیار ندارد. با این ‌وجود تمام شرکت‌ها احساس می‌کنند که باید استراتژی و محصول خود را با شرکت‌های غولی مانند پراکتر و گمبل (Procter & Gamble) وفق دهند. پس شرکت‌ها چه رویکردی را باید در پیش گیرند؟ ما این موضوع را در بخش روشنگری این شماره تحت عنوان «نوآوری در پرواز» مورد بررسی قرار می‌دهیم.
در ابتدای مطلب، یک گروه سه‌نفره از شرکت مشاوره‌‌ی اینوسایت (Innosight) – اسکات آنتونی، دیوید دانکن و پونتس سایرن- پرونده‌ای برای ساخت چیزی تشکیل دادند که آن را راه‌اندازی «سیستم حداقل‌های مورد نیاز برای بقای نوآوری» در سازمان شما در طول فقط 90 روز، نام‌گذاری کردند. نویسندگان می‌گویند این کار نیازمند سرمایه‌گذاری بسیار کم و بدون نیاز به استخدام کسی می‌باشد و همچنین شما را قادر می‌سازد تا «جادوی نوآوری» را قاعده‌مندتر و استراتژیک‌تر کنید.
 استفان تومک از دانشکده‌ی کسب‌وکار هاروارد و جیم منزی مؤسس و رئیس Applied Predictive Technologies در این روشنگری چگونگی آزمودن ایده‌های جدید را بررسی می‌کنند. آن‌ها دریافته‌اند که ما تأکید بیش از حدی روی غرایز خود داریم و به اندازه‌ی کافی به دانش بهاء نمی‌دهیم. همان‌طور که یک شرکت داروسازی قبل از اینکه داروی جدیدی را معرفی کند آزمایش‌های خود را بر پایه و اساس پروتکل‌های علمی موجود تأسیس می‌کند، هر شرکت دیگری نیز باید هنگام توسعه‌ی یک مدل کسب‌وکار، دقت و سخت‌گیری زیادی را به کار گیرد. این نویسندگان ادعا می‌کنند که اگر شما یک روش را به درستی بیازمایید، می‌توانید با اطمینان بگویید که آیا این روش موفق می‌شود یا خیر.
در مقاله‌ی سوم، ناتان لر و جف دایری، یک زوج از اساتید جوان کسب‌وکار برگهام، جزئیات نوع رهبری و هدایتی که برای بردن یک تیم به فضایی ناشناخته مورد نیاز است را مطرح می‌کنند. این فرایند مطمئنا فراز و نشیب زیادی دارد، اما نکته همین‌جاست. منفعت بادوام از یک اختراع خاص به دست نمی‌آید؛ بلکه، از توانایی مدیرانی به دست می‌آید که قادر هستند سازمانی پرورش دهند که می‌تواند از اشتباهات خود سریع‌تر، کاراتر و مداوم‌تر از رقیبان خود درس بیاموزد.
پس بروید بیرون و کمی اشتباه کنید!

محتوا:

16 استعداد: چرا مدیران منابع انسانی، مدیرعاملان موفقی می‌شوند؟!

20 فرصت‌های شغلی می‌توانند عامل ناراحتی باشند!

22 چگونه با استفاده ازنمودارها، دروغ می‌گویند!

27 چگونه انجامش دادم: مدیرعامل دلتا و استفاده از تفکر خلاق برای احیای یک ایرلاین ورشکسته

30 ایده شگفت؛ چگونه «قدرت جدید» را تسخیر کنیم؟

42 روشنگری؛ نـوآوری در پـرواز

48 طی 90 روز موتور نوآوری سازمان‌تان را بسازید

52 آزمون‌ها در کسب‌وکار؛ مطمئن شوید که تصمیمات شما، مبتنی بر داده‌های ناشی شده از آزمون‌های معتبر می‌باشد!

62 رهبری؛ مدیران خوب، نوآوری را بیشتر با عمل کردن هدایت می‌کنند تا با گفته‌ها

72 تصمیم‌گیری؛هوشمندتر کردن تیم‌ها

92 مدیریت سازمان‌ها؛ چرا واحدهای سازمان‌ها به مشکل می‌خورند؟

102 داشتن تیم‌های مجازی کارآمد

107 - مطالعه موردی: افکار فرعی در زمینه تغییر استراتژی

112 - رهبری یک سیستم؛ باید در محیطی که کار می‌کنید، خود، افراد و زمینه‌ی آن‌را بشناسید

برخی نظرات کاربران
tekirdag escort sakarya escort escort escort escort escort escort