مجله کسب و کار هاروارد - مارس 2015
تاریخ انتشار: 1394/3/26
تعداد صفحات: 111
ISBN:

ایمیل:  
حجم فایل: 7/75 MB
تعداد دانلود: 31712
حجم فایل پیوست: 0 KB
تعداد دانلود:
درباره کتاب
توضیحات:
مجله کسب و کار هاروارد که بصورت ماهنامه از طرف مدرسه کسب و کار هاروارد منتشر می شود، از معتبر ترین و کاربردی ترین نشریات کسب و کار و مدیریت است. مدرسه کسب و کار هاروارد همواره تلاش داشته است تا جدیدترین و مهمترین مباحث و چالش های روز را پوشش دهد. اغلب اساتید معتبر این زمینه مقالات و نتایج تحقیقات خود را در این مجله منتشر می نمایند.  این مجله دارای ساختار تقریبا مشخصی است که شامل بخش های کلی زیر می شود: 
-         بخش ابتدایی؛ فهرست ها و یادداشت سردبیر 
-         تعامل؛ که در آن به نقد و بررسی مقالات چاپ شده در شماره های قبلی می پردازد (عمدتا از طرف خوانندگان این موارد مطرح می شوند و نویسندگان مجله به انتقادات مطرح شده پاسخ می دهند. 
-         بررسی ایده؛ که در آن ایده ها و تحقیقات جدید و جالب مطرح و  مورد بحث قرار می گیرد. 
-         روشنگری؛ که در هر شماره به موضوع خاصی اختصاص داده می شود و چندین مقاله مطرح و مرتبط در این بخش قرار می گیرد. 
-         ایده شگفت؛ که در آن یک نظریه جدید و کاربردی(که عمدتا از طرف اشخاص صاحب نظر مطرح می شوند) پرداخته می شود، معمولا عنوان و طرح جلد و یادداشت سردبیر متناسب با این مقاله انتخاب می شود.  
-         تعدادی مقاله و نظریه جدید تحت عناوین مختلف و متنوع 
-         مطالعه موردی؛ که در آن مدیر ارشد یک سازمان،که توانسته است بر چالشی فائق آید یا موفقیت بزرگی را کسب نماید، شرح دقیق آن داستان را مطرح می نماید. 
-         جهان؛ در این بخش یک یا چند مقاله مرتبط با مباحث جهانی سازی و رقابت جهانی مطرح می شود. 
-         ...


مقدمه:
به نظر شما زیادی در مورد استراتژی می‌نویسیم؟ دلیلش این است که استراتژی دشوار است. از کسانی که تغییرات استراتژیک در سازمان را رهبری کرده‌اند بپرسید. آن‌ها می‌دانند که در این راه چه مشکلاتی می‌تواند به وجود بیاید.
بخش روشنگری ما در این شماره - «جایی که استراتژی لغزش می‌کند» - به این چالش می‌پردازد. به مهمترین چالش‌ها و موانع در زمینه‌ی اجرایی کردن استراتژی پرداخته و سعی در ارائه‌ی راهکارهایی داریم تا آن‌ها را برطرف کنیم.
در مقاله‌ی نخست، دونالد سال، ربکا هومکس و چارلز سال سعی دارند برخی باورهای غلط در مورد پیاده‌سازی استراتژی را روشن کنند، باورهایی مانند اینکه بهترین نتایج وقتی حاصل می‌شوند که «به برنامه‌ها پایبند باشید». آن‌ها سعی دارند تا دیدگاه دقیق‌تری ارائه دهند، دیدگاهی که بر اساس مطالعه‌ی جامعی روی 7600 مدیر در بیش از 250 سازمان و چندین آزمایش روی سازمان‌هایی که در حال اجرای تغییر هستند، به‌دست آمده است.
در مقاله‌ای دیگر، مولفان کتاب بسیار پرفروش «استراتژی اقیانوس آبی» یعنی چان کیم و رنی موبورن به دلایل شکست بسیاری از سازمان‌ها در شناسایی و کسب بازارهای جدید نگاهی می‌اندازند. آن‌ها تعدادی از فرضیات و ایده‌های حک‌شده در ذهن مدیران را برمی‌شمرند – و آن را «دام‌های اقیانوس سرخ» می‌نامند – که باعث انسداد تفکر مدیران شده و آن‌ها را از اتخاذ استراتژی‌های خلق‌کننده‌ی بازار بازمی‌دارد.
همچنین بخش ایده‌ی شگفت این شماره را از دست ندهید. در این قسمت به شما خواهیم گفت که کسب‌وکارها چگونه می‌توانند از کف هرم بهینه‌ترین استفاده‌ی ممکن را ببرند – نه تنها در کشورهای در حال توسعه، بلکه در سطح دنیا. محمد یونس، برنده‌ی جایزه نوبل و موسس بانک گرامین، همراه با سه پروفسور دیگر از مدرسه‌ی کسب‌وکار HEC در پاریس، با انجام آزمایش‌های جالبی، رویکرد جدیدی به نیازهای جامعه‌ی فقیر فرانسه را معرفی می‌کنند. هدف این تلاش‌ها، تامین دسترسی پایدار به کالاها و خدمات اساسی است، به نحوی که منفعت‌های زیادی – ملموس و ناملموس – را برای کسب‌وکارها به ارمغان بیاورد.

محتوا:
16 - روانشانسی؛ دانش بازاریابی حسی
21 - آیا همسرتان می‌تواند باعث ارتقاء شغلی شما شود؟!
22 - از تحقیق خود دفاع کنید؛ قرار دادن خود به جای مشتری بی‌فایده است
27 - چگونه انجامش دادم؛ مدیرعامل شرکت SODEXO در رابطه با تنوع هوشمند
32 - ایده شگفت؛ رسیدن به فقیرترین مصرف‌کنندگان کشورهای ثروتمند
41 - روشنگری؛ جایی که استراتژی دچار لغزش می‌شود.
42 - چرا اجرای استراتژی از هم گسیخته است و در رابطه با آن چه باید کرد
52 - استراتژی؛ تله‌های اقیانوس قرمز
62 - چه موقع مدیران ارشد همکاری نخواهند کرد.
68 - مدیریت سازمانی؛ نشست‌های رهبری موثر
81 - حاکمیت؛ حاکمیت شرکتی 2.0
98 - مدیریت بر خود؛ پر کردن فاصله‌های روانی
103 - مطالعه موردی؛ آیا یک واحد کسب‌وکار می‌تواند دو مدل درآمدی داشته باشد؟!
108 - ترکیب؛ تکنولوژی همیشه هم بر نیروی کار پیروز نمی‌شود!

برخی نظرات کاربران
Morteza
Perfect


حمزه ولدبیگی
مطالب بسیار مفیدی در زمینه استراتژی و مدیریت داشت.


tekirdag escort sakarya escort escort escort escort escort escort