بلاگ

هفت اشتباه مهلک در زمینه ایمیل مارکتینگ

اشتباه 1: آدرس ایمیل‌ها را جمع‌آوری نکنید!

بطور متوسط هر شخص 7 بار به یک سایت سر می‌زند تا در انتها اقدام به خرید نماید! 7 مرتبه، خیلی زیاده!

چگونه می‌توان بر این فرآیند تاثیر گذاشت؟

هنگامی که افراد برای اولین بار به سایت شما سر می‌زنند، از آنها بخواهید تا ایمیل خود را به شما بدهند. برای تشویق کاربر به این کار، اقدام به عرضه یک محصول رایگان، تخفیف ویژه و … نمایید.

 

اشتباه 2: اصلا و یا به ندرت ایمیل ارسال نمایید

وقتی فردی ایمیلش را به شما می‌دهد، یعنی دوست دارد با شما ارتباط داشته باشد. مانند دختری که شماره تلفنش را به شما می‌دهد و شما هرگز تماس نمی‌گیرید! لطفا اگر ایمیل گرفتید، حداقل یک ایمیل تشکر بفرستید و خودتان را بیشتر معرفی کنید.

برخی می‌خواهند تا جایی که امکان دارد کمتر ایمیل ارسال کنند و کمتر مزاحم افراد شوند! اگر کمتر از ماهی یک ایمیل ارسال کنید، شما دیگر در خط مقدم ذهن مشتری نخواهید بود. پس درگیرکردن مشتری چه می‌شود؟

اگر شما می‌توانید مشتری را درگیر نگه دارید و یا ارزشی به زندگی او اضافه کنید، حتی می‌توانید هر روز اینکار را بکنید!

اشتباه 3: ایمیل خوشامدگویی ارسال نکنید

ایمیل‌های خوشامدگویی بیشترین درصد دیده شدن را دارند.  این ایمیل‌ها بطور متوسط نرخ باز شدن 50 تا 60 درصد دارند. این یک فرصت فوق‌العاده است.

علاوه براین، کاربرانی که ایمیل خوشامدگویی دریافت کرده‌اند 33 درصد بیشتر از بقیه با شرکت تعامل دارند.

اگر ایمیل خوشامدگویی ارسال کردید، به یک تشکر ساده بسنده نکنید. یک مکالمه مناسب را با فرد آغاز کنید؛ خود را معرفی کنید، اطلاعات ارزشمند ارائه دهید، درخواست بازخورد نمایید. سعی کنید ارزش خلق کنید و مزیت رقابتی ایجاد نمایید.

 

در بازار شیکاگو، قصابی وجود دارد که ایمیل مشتریان را در اولین مراجعه دریافت می‌کند. هر هفته دستور پخت یک غذا که با گوشت تهیه می‌شود برای مشتریان ارسال می‌کند. یک ایده ساده و هوشمندانه برای معرفی خود به عنوان یک متخصص گوشت گاو و همچنین تمایز از رقبای موجود!

اشتباه 4: به شهود و بصیرت خود اعتماد کنید!

اغلب ما تصور می‌کنیم که مشتریان را به خوبی می‌شناسیم. اما بهتر است از خودشان بپرسیم، نظرسنجی کنیم و رفتار آنها را تحت نظر داشته باشیم.

همه می‌دانیم که نظرسنجی ارزش زیادی دارد ولی همزمان هم از گرفتن وقت مشتریان و افراد و اینکه از آنها بخواهیم لطفی به ما کنند، احساس خوبی نداریم.

اما در حقیقت تحقیقات رواشناسی نشان داده‌اند وقتی فردی در حق دیگری لطفی می‌کند، تمایل بیشتری برای دوست داشتن او خواهد داشت. دلیل آن شاید این باشد که ما این رفتار خود را اینگونه توضیح می‌دهیم که ما به او لطف کردیم زیرا به او علاقه داریم! می‌خواهید مورد عشق مشتریان باشید؟ از آنها تقاضای یک لطف کنید؛ نظرسنجی ارسال نمایید!

 

اشتباه 5: لینک لغو عضویت نداشته باشید

اگر شخصی، دیگر علاقه‌ای به دریافت خبرنامه شما نداشته باشد، اشکالی ندارد، بگذارید این انتخاب را داشته باشد که عضویت خود در خبرنامه را لغو کند، در غیر اینصورت شما را اسپم می‌کند که به مراتب بدتر است!

 

اشتباه 6: صفحه فرود اشتباه

همه‌ی لینک‌های درون خبرنامه رو چند بار چک کنید و مطمئن باشید که درست هستند و به همان مقصدی می‌روند که مدنظر شماست.

فرض کنید من روی تصویر خوشبو کننده کلیک می کنم ولی به صفحه سبزیجات منتقل می‌شویم! فکر می‌کنید من اقدام به جستجوی خوشبوکننده می‌کنم؟! خیر، فقط صفحه را می‌بندم!

همین نکته در مورد واکنشگرا بودن ایمیل و سایت شما وجود دارد. اگر کاربران شما از موبایل یا تبلت شان برای چک کردن ایمیل‌ها و مشاهده سایت استفاده می‌کنند، خبرنامه و سایت‌تان را مطابق با آن طراحی کنید. همه افراد از زوم کردن تصاویر و صفحات متنفرند و به راحتی صفحه را می‌بندند و شما مشتری خود را از دست می‌دهید.

اشتباه 7: ؟؟؟؟؟؟

این مورد را شما اضافه کنید! چه جیز مهم دیگری هست که ما از قلم انداختیم؟

 

مرجع

 

مطالب مرتبط

1 نظر در “هفت اشتباه مهلک در زمینه ایمیل مارکتینگ

  1. یو پی اس گفت:

    عالییییی مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *