معرفی کتاب: طرز فکر؛ روانشناسی نوین موفقیت

معرفی کتاب: طرز فکر؛ روانشناسی نوین موفقیت

دکتر کارول دوک در این کتاب، با معرفی مفهوم «طرز فکر» مبحثی نوین و ساده ولی به شدت تاث...
زنان باردار؛ معدن طلایی برای فروشگاه‌ها

زنان باردار؛ معدن طلایی برای فروشگاه‌ها

به چند دلیل زنان باردار و به صورت کلی بچه‌دار شدن افراد برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای...
برای موفقیت شغلی، یا مجرد بمانید و یا همسر مناسبی انتخاب کنید!‏

برای موفقیت شغلی، یا مجرد بمانید و یا همسر مناسبی انتخاب کنید!‏

برای افراد حرفه‌ای که می‌خواهند در رشته خود پیشرفت کنند، همسر می‌تواند منبع مهمی ا...
مرزهای عاطفی که در محیط کار به آن نیاز دارید

مرزهای عاطفی که در محیط کار به آن نیاز دارید

برای ایجاد روابط معنادار و پخته در کار یا در زندگی شخصی به ایجاد دو فیلتر نیاز است. ا...
چرا بازاریاب ها می خواهند اشک شما را درآورند؟!‏

چرا بازاریاب ها می خواهند اشک شما را درآورند؟!‏

بازاریاب ها بطور فزآینده‌ای در تحریک احساسات قوی افراد ماهر و پیچیده می‌شوند. و الب...
مدیریت بر خود: رهنمودها را در میان انتقادها پیدا کنید!‏

مدیریت بر خود: رهنمودها را در میان انتقادها پیدا کنید!‏

بازخورد بسیار مهم است. آشکار است که این امر باعث: بهبود عملکرد، افزایش استعداد، تطا...

چرا آگهی‌های استخدام با تعداد شغل‌ها برابر نیستند

آگهی استخدام و تعداد مشاغل

گاهی اقتصاددانان از آگهی‌های استخدامی آنلاین برای بررسی نیاز بازار به استخدام بهره می‌گیرند. اما مشخص شده است که این داده‌ها نماینده غیرقابل اعتمادی هستند.‏

چرا؟ دلیل اول، این است که احتمالا در حوزه تکنولوژی و سایر کارمندان اداری بیش از دیگران به صورت آنلاین به دنبال شغل می‌گردند (زیرا بسیاری از آنها کار خود را نیز آنلاین انجام می‌دهند) و احتمال بیشتری وجود دارد که استخدام کنندگان برای این گونه مشاغل از آگهی آنلاین استفاده کنند، و غالبا یک فرصت شغلی را چندین بار آگهی کنند. همچنین شرکت‌ها معمولا در هنگام ارائه تخفیف از سوی شرکت‌های کاریابی، فارغ از میزان نیاز خود به کارمند، به آگهی کردن فرصت‌های شغلی بسیار زیادی روی می‌آورند. کریس ابرل از شرکت متخصصان مدلینگ اقتصادی که به بررسی این آمار و ارقام می‌پردازد، می‌گوید اگرچه ممکن است در سطح ملی این ناهمخوانی‌ها از بین بروند، اما استفاده از آگهی‌ها برای درک میزان تقاضا در خصوص یک شغل و یا یک منطقه کارامد نیست. او بیان می‌کند «این داده‌ها به این دلیل محبوب هستند که درک آنها از درک داده‌های سنتی بازار مشاغل ساده‌تر است. اما خطر سوء تعبیر آنها بسیار بالاست».‏

 

این مقاله همراه با اطلاعات آماری و نموداری در شماره می 2015 مجله کسب و کار هاروارد منتشر شده است.‏

برای دانلود رایگان نسخه فارسی این شماره کلیک نمایید

به اشتراک بگذارید

ارسال نظر

جستجو در مقالات
دسته بندی ها
عضو خبرنامه شوید

برچسب ها
آرشیو
روز شمار وبلاگ
tekirdag escort sakarya escort escort escort escort escort escort