معرفی کتاب: طرز فکر؛ روانشناسی نوین موفقیت

معرفی کتاب: طرز فکر؛ روانشناسی نوین موفقیت

دکتر کارول دوک در این کتاب، با معرفی مفهوم «طرز فکر» مبحثی نوین و ساده ولی به شدت تاث...
زنان باردار؛ معدن طلایی برای فروشگاه‌ها

زنان باردار؛ معدن طلایی برای فروشگاه‌ها

به چند دلیل زنان باردار و به صورت کلی بچه‌دار شدن افراد برای فروشگاه‌های زنجیره‌ای...
برای موفقیت شغلی، یا مجرد بمانید و یا همسر مناسبی انتخاب کنید!‏

برای موفقیت شغلی، یا مجرد بمانید و یا همسر مناسبی انتخاب کنید!‏

برای افراد حرفه‌ای که می‌خواهند در رشته خود پیشرفت کنند، همسر می‌تواند منبع مهمی ا...
مرزهای عاطفی که در محیط کار به آن نیاز دارید

مرزهای عاطفی که در محیط کار به آن نیاز دارید

برای ایجاد روابط معنادار و پخته در کار یا در زندگی شخصی به ایجاد دو فیلتر نیاز است. ا...
چرا بازاریاب ها می خواهند اشک شما را درآورند؟!‏

چرا بازاریاب ها می خواهند اشک شما را درآورند؟!‏

بازاریاب ها بطور فزآینده‌ای در تحریک احساسات قوی افراد ماهر و پیچیده می‌شوند. و الب...
مدیریت بر خود: رهنمودها را در میان انتقادها پیدا کنید!‏

مدیریت بر خود: رهنمودها را در میان انتقادها پیدا کنید!‏

بازخورد بسیار مهم است. آشکار است که این امر باعث: بهبود عملکرد، افزایش استعداد، تطا...

جوایز مالی می‌توانند موجب افزایش نوآوری ها شوند

مشوق های مالی چه اثری در میزان نوآوری دارد

اگرچه بیشتر شرکت‌ها از پول برای تشویق کارمندان استفاده می‌کنند، اما پژوهش‌ها از قدیم توصیه می‌کردند که پاداش‌های خارجی (و همچنین مجازات‌ها) در حوزه کارهای خلاقانه و انتزاعی و ابداع چندان موثر نیستند. در واقع ممکن است این پاداش‌ها موجب شوند که انگیزه اصلی فرد از بین برود که دنیل پینک آن را در کارهای قرن 21 کاملا حیاتی می‌داند (به کتاب پر فروش او در سال 2009 مراجعه کنید؛ انگیزه: حقیقت شگفت آور در مورد آنچه ما را بر می‌انگیزاند).

تحقیقات جدید کمک می‌کنند تا روشن شود که چگونه و کی پاداش‌های مالی موجب بهبود عملکرد می‌شوند. در سال 2010 یک شرکت بزرگ آسیایی خدمات آی تی، به صورت تصادفی 19 تیم (مجموعا حدود 11,400 کارمند) را به دو گروه آزمون و کنترل تقسیم کرد. برای 13 ماه اعضای گروه آزمون برای ارائه ایده‌هایی که برای اجرا پذیرفته می‌شدند امتیاز دریافت می‌کردند؛ اگر مشتری به ایده آنها امتیاز بالایی می‌داد نیز یک امتیاز اضافه دریافت می‌کردند. (امتیازها در یک فروشگاه آنلاین قابلیت نقد شدن داشتند). هیچ چیز دیگری در پروسه ارائه ایده تغییر داده نشد: همه کارمندان ایده‌های خود را از طریق شبکه داخلی شرکت ثبت می‌کردند، یک ناظر ایده‌ها را بررسی می‌کرد و یک هیئت از مدیران ارشد در مورد اینکه کدام یک از ایده‌ها را با مشتریان در میان بگذاریم تصمیم‌گیری می‌کردند. ایده‌هایی که مورد قبول مشتریان واقع می‌شدند اجرا می‌شدند و نتیجه آن دنبال می‌شد.

تاثیر مشوق های مالی در میزان نوآری

این آزمایش نشان داد که پیشنهاد پاداش به افراد موجب می‌شود تا ایده‌های بیشتری ارائه شود اما به طور میانگین افراد ایده‌های کمتر اما بهتری را ارائه می‌کردند. محققان می‌گویند «افزایش افراد به دلیل انگیزه» عامل کاهش تعداد ایده‌ها به ازای هر کارمند نبوده است (این اندیشه که مشوق‌های خارجی موجب از بین رفتن انگیزه‌های داخلی می‌شوند)، بلکه مشوق‌های هدفمند موجب شده است تا افراد ایده‌های بهتری ارائه کنند.

همچنین این آزمایش نشان داد که ایده‌هایی که توسط افراد زیادی ارائه شده‌اند احتمال بیشتری دارند که به مشتریان پیشنهاد شوند و اجرا شوند (نتیجه‌ای که بر مزایای کار گروهی تاکید می‌کند). اعضای گروه آزمون حتا پس از اتمام آزمایش نیز ایده‌های با کیفیت بیشتری را ارائه می‌کردند.

مایکل گیبز یکی از محققان می‌گوید «این مسئله غالبا درست درک نمی‌شود. اگر افراد نتایج یا رفتارهای اشتباهی را پاداش دهند، مشوق‌ها می‌توانند به راحتی انگیزه درونی را از بین ببرند که شامل خلاقیت نیز می‌شود. اما اگر آنها نتایج یا رفتارهای صحیح را پاداش دهند مسلما می‌توانند خلاقیت را تقویت کنند».

در مورد تحقیق: «یک آزمایش میدانی در خصوص تشویق ایده‌های کارمندان» نوشته مایکل گیبز، سوزان نکرمن و کریستف سیمروث

این گزارش از شماره می 2015 مجله کسب و کار هاروارد انتخاب شده است.

برای دانلود رایگان نسخه فارسی این مجله کلیک کنید!‏

به اشتراک بگذارید

ارسال نظر

جستجو در مقالات
دسته بندی ها
عضو خبرنامه شوید

برچسب ها
آرشیو
روز شمار وبلاگ
tekirdag escort sakarya escort escort escort escort escort escort