سفر با نویسنده

سفر با نویسندۀ کتاب نامه‌های بیزوس؛ استیو اندرسون

سفر با نویسنده استیو اندرسون

تاکنون برایتان پیش‌ آمده موضوعی را از دیدگاهی کاملاً متفاوت با دیدگاه خود ببینید؟ یا مثلاً در لابه‌لای نوشته‌های یک کتاب، به مسئله‌ای برخورد کنید که باورهای شما را زیر سوال می‌برد؟ یا اینکه پنجره‌ای جدید به موضوعات مختلف به روی شما می‌گشاید؟
این‌ها همه خاصیت کتاب‌هاست؛ کتاب‌هایی که مدل ذهنی نویسندگانشان را به ما نشان می‌دهند و ما را در سفری که مقصد به جهانی ناشناخته دارد همراهی می‌کنند. در بلاگ‌های سفر با نویسنده، قصدمان آشنایی با مدل ذهنی نویسندگان است. در این پست همراه استیو اندرسون، نویسنده کتاب نامه‌های بیزوس، از رمز و رموز موفقیت کسب و کار آمازون با نگاهی متفاوت پرده برخواهیم داشت.

درباره نویسنده؛ استیو اندرسون

استیو اندرسون، با مدرک کارشناسی ارشد در رشته‌ی حقوق بیمه، تجربه‌ای بالغ بر ۳۵ سال در صنعت بیمه دارد. وی یکی از معتبرترین چهره‌ها در زمینه ریسک، فناوری، بهره‌وری و نوآوری است.

اندرسون یک سخنران، مشاور و آینده‌نگر حرفه‌ای است؛ آنچه اکنون اتفاق می‌افتد، از سیستم‌های مدیریت کسب‌و ‌کار گرفته تا رسانه‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل می‌کند و پیامدهای آن را برای آینده توضیح می‌دهد.

استیو اندرسون سفر با نویسنده

نامۀ استیو اندرسون به شما

شما در زندگی شخصی و کاری خود تا چه حد ریسک می‌کنید؟

احتمالاً نام شرکت آمازون به گوشتان آشناست؟ سریع‌ترین شرکتی که به ۱۰۰ میلیارد دلار فروش رسیده است. اما به‌نظر شما مهم‌ترین عامل موفقیت سریع این کسب و کار چیست؟ از دیدگا من می‌توان آن را در یک کلام  خلاصه کرد: ریسک‌پذیری، آزمایش و نوآوری.

به‌نظر من جف بیزوس، بنیان‌گذار آمازون، استاد ریسک است. وی با آگاهی روی موضوعات کسب و کارش ریسک می‌کند و در اغلب اوقات نتیجه می‌گیرد. با اینکه از نظر عموم افراد، ریسک ذاتاً مقوله‌ای «بد» تلقی می‌شود، اما نظر من درباره ریسک این نیست و طی بررسی‌هایم نیز متوجه شدم که نظر بیزوس هم نسبت به ریسک این نیست.

من به این نتیجه رسیدم که پیوندی قوی بین ریسک و رشد کسب و کار وجود دارد که معمولا نادیده گرفته می‌شود؛ در نتیجه با این دیدگاه ریسک را می‌توان به‌شدت مثبت دید و از زاویه متفاوتی به رشد آمازون نگاه کرد: از نگاه ریسک. البت ریسک آگاهانه نه ریسکی که تصادفی انجام شده باشد.

بنا بر سال‌ها تجربه باور دارم که اگر طرزفکری از ریسک و رشد را مثل بیزوس و سایر افراد موفق تاریخ به‌کار بگیریم، می‌تانیم دنیا را تغییر دهیم و نامی شایسته از خود به‌جای بگذاریم.

این نامه بخشی از مدل ذهنی استیو اندرسون در کتاب نامه‌های بیزوس بود. اگر به مدل ذهنی این نویسنده و موضوع رشد کسب و کار آمازون علاقه‌مند هستید پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این کتاب را حتما رد برنامه خود بگنجانید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *