سفر با نویسنده

سفر با نویسندۀ کتاب فرمول برنامه‌ریزی؛ دیمون زاهاریادس

سفر_با_نویسنده_دیمون_زاهاریادس

دنیای کتاب‌ها دنیای متفاوتی از نوع نگاه ما به زندگی‌ است. درون این دنیای متفاوت، نویسندگان مختلف با مدل ذهنی خاص خود آنچه را که از روش‌های علمی و تجربی در حوزه‌های گوناگون به‌دست آمده است، به شیوه‌ی خود بیان می‌کنند. در سفرهایی که با نویسنده‌ها داریم سعی می‌کنیم پا به دنیای آنان گذاشته و با عینک آن‌ها موضوعات مختلفی چون توسعه فردی، مدیریت، تصمیم‌گیری، رهبری، طرزفکر و … را ببینیم.
در این پست، مدل ذهنی دیمون زاهاریادس نویسندۀ کتاب فرمول برنامه‌ریزی را مرور خواهیم کرد.

دربارۀ نویسنده؛ دیمون زاهاریادس

دیمون زاهاریادس نویسندۀ چندین عنوان از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون است. وی توصیه‌های عملی و قدم به قدم برای افزایش بازدهی، بهبود مدیریت زمان و طراحی سبک زندگی رضایت بخش‌تر ارائه می‌کند.

راهنماهای عملی دیمون زاهاریادس به‌جهت سادگی و فراهم‌سازی نکات و ترفندهایی که فوراً می‌توانند به کار گرفته شوند، شناخته شده هستند.

نامۀ دیمون زاهاریادس به شما

چرا برنامه‌ریزی می‌کنید؟ چرا خیلی از اوقات به برنامه‌ای که دارید عمل نمی‌کنید؟

افراد زیادی وجود دارند که برای برنامه‌ریزی اصولی آموزش ندیده‌اند و خود را مقصر عمل نکردن به برنامه‌ریزی‌شان می‌دانند. آن‌ها بدون آگاهی از روش درست برنامه‌ریزی، دچار استرس، اهمال‌کاری و ناامیدی می‌شوند و با فهرست کارهای غیراصولی و بلند، دچار پارادوکس بازدهی می‌شوند؛ پارادوکس بازدهی یعنی شما به کارهایی که برنامه‌ریزی کردید نمی‌رسید، سردرگم می‌شوید و نهایتاً توانایی و بازدهی‌تان پایین خواهد آمد.

حتی اگر هر روز تعداد زیادی از کارهای فهرست‌تان انجام شود، ممکن است باز هم ناامید باشید، چون آن‌ها، مهمترین کارها نبوده‌اند. اما راهکار چیست؟

باید برای کارهایتان ددلاین (سررسید) تعیین کنید تا به انجام و اتمام کار ترغیب شوید؛ برای برنامه‌ریزی موثر باید از سیستم‌های برنامه‌ریزی مناسب خود استفاده کنید و با نوشتن کارها دید کلی از بزرگترین اولویت‌هایتان به‌دست آورید.

برخلاف باور اکثر افراد که فکر می‌کنند فهرست کارها برای انجام همۀ آن‌هاست، از نظر من یک برنامه اصولی، باعث می‌شود توجه شما به کارهای مهم جلب و از به حاشیه‌تان جلوگیری شود.

نهایتاً یک برنامه اصولی تمرکز شما را افزایش می‌دهد و استرس‌تان را کم می‌کند، از هدر رفت وقت و انرژی‌تان جلوگیری می‌کند، باعث می‌شود کار درست را در زمان درست انجام دهید، به ددلاین‌هایتان برسید و بازدهی‌تان زیاد شود.

این نامه بخشی از مدل ذهنی دیمون زاهاریادس در کتاب فرمول برنامه‌ریزی بود. مجموعه پست‌های سفر با نویسنده بخشی از جشنواره پاییزی نشر نوین است که به مناسبت هفتۀ کتاب و کتابخوانی برگزار می‌شود. در این جشنواره پیشنهادهای ویژه‌ای نیز برای همراهان نشر نوین در نظر گرفته شده است. برای اطلاع از جزییات جشنواره، اینجا کلیک کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *