معرفی دوگانهٔ رابرت گرین؛ قوانین سرشت انسان و قوانین روزانه

دوگانهٔ رابرت گرین شامل دو کتاب قوانین روزانه و قوانین سرشت انسان است که در کمپین #چیره‌تر_شو رونمایی می‌شود. کتاب‌های قوانین سرشت انسان و قوانین روزانه، سعی دارند با ایجاد شناخت از سرشت انسان‌ها، عملکرد منطقی و واقع‌بینی، به شما کمک کنند تا عملکرد بهتری در روند تصمیم‌گیری و زندگی خود داشته باشید.

دربارهٔ نویسنده؛ رابرت گرین

رابرت گرین نویسندهٔ شناخته‌شدهٔ آمریکایی در حوزه‌های استراتژی، قدرت، چیرگی، نفوذ و اغواگری است که کتاب‌های پرفروش زیادی منتشر کرده است. دوگانهٔ رابرت گرین که شامل قوانین سرشت انسان و قوانین روزانه است پس از کتاب پرفروش چیرگی با خرید کپی رایت از نویسنده اصلی آن توسط نشر نوین منتشر شده است. از دیگر کتاب‌های این نویسنده که جزء کتاب‌های پرفروش دیگر وی هستند نیز می‌توان به ۴۸ قانون زندگی، ۳۳ استراتژی جنگ، قانون پنجاهم و … اشاره کرد.

بخشی از کتاب قوانین روزانه:

عینک واقع‌بینی به چشم بزنید

باورهای غلط و الگوهای سمی شکل گرفته در ذهن ما نیازمند بازنگری هستند. اگر برای رهایی از این الگوهای نادرست تلاش نکنیم، با گذشت زمان میزان اشتباهات، گام‌های نادرست و تصمیمات غیرواقع‌بینانهٔ ما بیشتر و بیشتر شده و درنهایت به آدم‌هایی تلخ، سرگشته، طلبکار و آسیب‌دیده تبدیل خواهیم شد.

قوانین روزانه شما را از بند این باور‌ها و الگوهای غلط نجات می‌دهد و با بنیادی‌ترین ویژگی‌های سرشت انسان آشنا می‌کند. بعد از مطالعهٔ ۴ مرحله‌ای این کتاب، شما احتمالاً فردی واقع‌بین‌تر هستید که عینک شفافیت و واقع‌نگری به چشم دارد.

۱) سه ماههٔ اول
شما را به صدای درونی‌تان و هدف و رسالت فردی‌تان در زندگی متصل می‌کند.

۲) سه ماههٔ دوم
به شما در شناخت عمیق‌تر پشت‌پردهٔ چهرهٔ افراد کمک و درک بهتر ذات سیاسی محیط کار کمک می‌کند.

۳) سه ماههٔ سوم
با چگونگی متقاعدسازی و تاثیرگذاری واقعی به وسیلهٔ ورود به دنیای ذهنی مخاطب آشنا می‌شوید.

۴) سه ‌ماههٔ چهارم
با درک انگیزه‌ها و محرک‌های پنهان رفتار انسان‌ها، همدلی و پذیرشتان در برابر آن‌ها افزایش پیدا می‌کند و الگوهای منفی و مخرب خود را اصلاح می‌کنید.

بخشی از کتاب قوانین سرشت انسان:

استراتژی‌هایی برای تقویت بعد خردگرای وجود

برخلاف گرایش بالای انسان به بی‌منطقی، همچنان دو مولفهٔ امیدوارکننده وجود دارد. اول، وجود افراد با خردگرایی بالا در طول تاریخ که دارای خصوصیت‌های مشترکی با همدیگر هستند. ازجمله: ارزیابی واقع‌بینانه از خود (قوت‌ها و ضعف‌ها)، تعهد به راستی و واقعیت، بردباری در برابر مردم و توانایی دستیابی به اهدافشان.

دوم زمان‌هایی از زندگی ما که خردگرایی را تجربه کرده‌ایم. این شرایط زمانی است که طرزفکر سازنده داریم. تجربه خردگرایی نیازمند تمرین و آگاهی است.

در ادامه استراتژی‌هایی برای فراخواندن بعد خردگرای دورن و تجربه خردگرایی خواهید خواند:

  • خودتان را کاملاً بشناسید.

قدم اول برای آزادکردن خود خردگرا از درون آغاز می‌شود؛ بنابراین آگاهی به رفتارها و شناخت بعد هیجانی درون مهم است. شما باید بدانید که در شرایط تنش و استرس چگونه عمل می‌کنید؟ چه ضعف‌هایی از خود نشان می‌دهید؟ آیا در میان تصمیم‌های خود، به‌ویژه تصمیمات غیراثربخش، الگو یا قاعده خاصی پیدا می‌کنید؟ چه توانمندی متفاوتی از دیگران دارید؟ اهدافی را انتخاب کنید که با منافع بلندمدت شما سازگارترند و با مهارت‌های شما همخوانی بیشتری دارند.

  • ریشه هیجاناتتان را موشکافی کنید.

برای شناخت ریشه هیجاناتتان، عوامل تحریک‌کنندة آن را شناسایی کرده و روی آن‌ها عمیق شوید تا ببینید از کجا شروع شده‌اند. نتایج ارزیابی‌هایتان را با دقت و بی‌طرفانه در دفترچه‌ای ثبت کنید. به اقدامات و رفتارهایتان از منظری بی‌طرفانه و بدون درگیری احساسی (حتی با اندکی چاشنی شوخ‌طبعی) نگاه و آن‌ها را بررسی کنید. با این کار پس از مدتی بر هیجانات خود اشراف پیدا می‌کنید و با موضعی بی‌طرفانه به آن ها نگاه می‌کنید.

  • در واکنش نشان دادن صبور باشید.

هرچقدر بتوانید درنگ کنید، بهتر است. در تصمیمات و پیام‌های سرنوشت‌ساز، هنگام عصبانیت و ناراحتی، پیش از تصمیم‌گیری یا واکنش نشان‌ دادن یک قدم به عقب بروید و صبر کنید؛ چشم‌اندازهای روشن با همین کار به‌مرور زمان بر ذهن شما جاری می‌شوند. هرچقدر بیشتر مقاومت کنید و دیرتر واکنش نشان دهید، فضای ذهنی بیشتری برای تفکر خواهید داشت و ذهنتان قوی‌تر خواهد شد.

  • مردم را به‌عنوان واقعیت بپذیرید.

برای خیلی از افراد، تعامل با دیگران منشاء اصلی هیجانات احساسی و پریشانی‌هاست. دیگران همیشه آن‌طور که باب میل ماست رفتار نمی‌کنند، بنابراین آن‌ها را قضاوت می‌کنیم و همین موضوع مدام ما را سرخورده و آزرده می‌کند. اما راه‌حل این مشکل این است که افراد را به‌عنوان پدیده‌های طبیعی در نظر بگیرید؛ آن‌ها وجود دارند و متنوع‌اند؛ پس به بنیادی‌ترین شکل ممکن اصل و اساس افراد را بپذیرید تا دیگر هیجانات خود را روی آن‌ها منعکس نکنید و فضای بیشتری برای تفکر داشته باشید.

  • تعادل بهینه میان تفکر و هیجان را پیدا کنید.

هیجانات و تفکرات ما نمی‌توانند به‌طور کامل از هم جدا شوند. اما می‌توان نسبتی متعادل بین آن‌ها پیدا کرد. پیش از اینکه تصمیمی بگیرید، دربارة آن خوب فکر کرده و جوانب آن‌ را بسنجید.  براساس ظواهر و گفته‌های افراد قضاوت نکنید و نتایج را نیز با دقت بررسی کنید، اما زیاده‌روی در این مساله هم موجب بسته شدن ذهن روی کنجکاوی و خلاقیت می‌شود. در جایی میان این دو باشید.

  • خردگرایی را دوست داشته باشید.

مسیر خردگرایی را مسیری پر از درد و مشقت تصور نکنید. خردگرایی قدرت‌های به انسان می‌بخشد که بسیار رضایت‌بخش و خشنودکننده هستند. زمانی که کنترل خود هیجانی‌تان را برعهده بگیرید، به آرامش و شفافیت دست پیدا می‌کنید و ذهنتان کمتر درگیر تعارضات و موضوعات بی‌ارزش می‌شود؛ در نتیجه فضای بیشتری برای خلاقیت و کنترل‌گری دارید.

خرید دوگانهٔ رابرت گرین

مجموعه دوگانهٔ رابرت گرین را می‌توانید از وبسایت نشر نوین خریداری کنید. همچنین اگر از ۷ تا ۱۱ اسفندماه خرید خود را نهایی کنید، ۲۰٪ تخفیف ویژه با کد تخفیف RGRN و ارسال رایگان از ما هدیه خواهید گرفت. برای ثبت سفارش و خرید کتاب‌های قواینن سرشت انسان و قوانین روزانه اینجا کلیک کنید.

اشتراک گذاری مقاله:

کتاب روانشناسی ملال منتشر شد | شرح بی‌حوصلگی‌های انسان

8 اسفند 1400

ما را همه‌شب نمی‌برد خواب: چطور بهتر بخوابیم؟

8 اسفند 1400

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.