بلاگ

چگونه ظاهر یک فرد در موفقیت شغلی او تاثیرگذار است؟

 صرف نظر از شغلی که انتخاب می‌کنید، ظاهر شما مهم است!

 

تصور اینکه ظاهر افراد در شغل‌شان هیچ تاثیری ندارد، ساده‌لوحانه است.

این نکته در برخی مشاغل به وضوح مشخص است و جای بحثی باقی نمی‌گذارد. شغل‌هایی نظیر مدل‌ها، بازیگران و همه مشاغل مرتبط با رسانه و مد! حتی مشاغلی مانند طراح دکور و طراح لباس که در پشت صحنه فعال هستند، این گونه‌اند. چرا که تصور می‌شود کسی که ‌می‌داند چطور خوب بنظر برسد، می‌تواند برای خوب بنظر رسیدن بقیه افراد موفق باشد.

در سایر مشاغل هم ظاهر افراد و اینکه چطور بنظر برسند مهم است، خصوصا آنهایی که به طور مستقیم با مشتریان در ارتباطند. افراد اکنون به «خوشایندتر و متقاعدکننده‌تر بنظر رسیدن» بیشتر از قبل متمایل هستند. میزان اهمیت داشتن ظاهری خوشایند صنعت به صنعت متفاوت است و همچنین اثری که ظاهر افراد بر شغل‌شان دارد به صورتی ظریف‌تر به موقعیت و میزان جدی بودن شرایط کاری وابسته است. حتی اگر یک فرد ظاهری خوشایند نداشته باشد، با مرتب بودن می‌تواند بازخوردهای مثبت‌تری دریافت کند.

در عین حال، ظاهر خوب نمی‌تواند جایگزین صلاحیت حقیقی فرد شود. ممکن است ظاهر خوب شما را تا اتاق مصاحبه شغل برساند و یا حتی بتوانید شغلی بدست آورید، ولی نداشتن صلاحیت قطعا باعث شکست و اخراج‌تان می‌شود. برای بسیاری از مشاغل، ظاهر خوب به تنهایی حتی باعث ورود شما به کار هم نخواهد نشد.

در نتیجه، تمرکز اصلی باید بر بهبود مهارت‌های اساسی برای شغل موردنظر باشد و در عین حال به ظاهر و خوب بنظر رسیدن‌تان هم توجه کافی داشته باشید.

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *