راهکار هدیه کتاب سازمانی, مدیریت و رهبری

کتاب‌های مفید مدیریتی که هر مدیری باید بخواند (بهترین کتابهای مدیریتی)

کتاب‌های مفید مدیریتی

 

مدیران باید توانایی کنترل و مدیریت افرادی با مهارت‌های مختلف و تنوع کاری بالا را داشته باشند، تصمیمات مهم سازمان را اتخاذ ‌کنند و جلسات تعیین‌کننده را به پایان برسانند. بنابراین لازم است بر تمام جوانب سازمان و افراد آن تسلط داشته و مهارت‌های رهبری و مدیریت خود را افزایش دهند. از سوی دیگر افزایش این مهارت‌ها نیازمند صرف زمان زیادی است؛ زمانی برای تجربه، حضور در محیط و آزمون و خطا. اما اگر راهی ساده‌تر و بهینه‌تر مهیا باشد چه؟ در این پست به شما می گوییم چطور با مطالعه بهترین کتابهای مدیریتی می توانید راهکارهای کاربردی را بدست آورید.

کتاب‌های مفید مدیریتی؛ راهکار مدیریت بهتر

مطالعه کتاب‌های مفید مدیریتی بهینه‌ترین راه برای استفاده از تجربیات مدیران شرکت‌های کوچک و بزرگ در سراسر دنیاست. این دسته کتاب‌ها، شامل نقل‌قول‌ها، تصمیمات مهم، نوع نگاه به مسائل و تکنیک‌های مدیریت و رهبری مدیران بزرگ دنیا هستند که در قالب راهکارهایی کاربردی ارائه می‌شوند. بنابراین دیگر نیازی به صرف زمان و انرژی زیاد برای کسب تجربیات و تکنیک‌های مدیریت و رهبری نیست.

۹ کتاب از بهترین کتابهای مدیریتی که مدیران باید بخوانند

نشر نوین کتاب‌های زیادی برای مدیران منتشر کرده است اما تعدادی از آن‌ها به هر مدیری در هر سطحی پیشنهاد می‌شود. این کتاب‌ها به‌طور خاص انتخاب شده و در ادامه چکیده‌ای از موضوع هرکدام برای انتخاب ساده‌تر بیان خواهد شد.

۱) مدیران بزرگ به‌دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوند.

کتاب مدیران بزرگ به‌دنیا نمی‌آیند، ساخته می‌شوندِ جولی ژو که به قلم حمید زعمی ترجمه شده است، به مدیران و سایر افراد برای مدیر بهتری شدن. شناخت ابعاد مدیریت، آگاهی از تفاوت مدیریت و رهبری، شناخت ویژگی‌های یک مدیر خوب و راه پیشرفت در مدیریت کمک می‌کند.

کتاب جولی ژو جزء کتاب‌های پرفروش آمازون در حوزه مدیریت کسب‌وکار، توسعه فردی و مدیریت و رهبری انگیزشی است.

۲) کتاب انگیزه

کتاب انگیزه به مدیران کمک می‌کند تا عوامل اصلی انگیزاننده افراد برای رهبرشدن را بشناسند و دلیل تفویض مهم‌ترین مسئولیت‌ها توسط بسیاری از رهبران را دریابند.

پاتریک لنچیونی این کتاب را که جزء کتاب‌های پرفروش آمازون در حوزه مدیریت کسب‌وکار، رهبری و انگیزه است را نوشته و مریم شبیری نیز آن را ترجمه کرده است.

۳) کتاب هرگز سازش نکنید

هرگز سازش نکنید کتابی است که در آن مدیران می‌آموزند چگونه بدون تحمل هیچ آسیبی برای به رسیدن به خواسته‌ها مذاکر کنند.

این کتاب که توسط کریس واس نوشته شده و به قلم شهلا ثریاصفت ترجمه شده است، پرفروش‌ترین کتاب آمازون در حوزه مذاکرات تجاری و چهارمین کتاب پرفروش آمازون در حوزه مهارت‌های ارتباطی تجاری است.

۴) کتاب نامه‌های بیزوس

نامه‌های بیزوس، کتابی در باب رشد کسب‌وکار است. در این کتاب استیو اندرسون، ۱۴ اصل استخراج شده از نامه‌های جف بیزوس برای رشد کسب‌وکار به سبک آمازون را مرود واکاوی قرار داده است.  او معتقد است مدیران و رهبران کسب‌وکارها با خواندن و به‌کارگیری این اصول می‌توانند رشدی مشابه آمازون را در کسب‌وکار خود تجربه کنند.

این کتاب جزء کتاب‌های برتر کسب‌و‌کار، مدیریت و رهبری در آمازون با ترجمه امیرپویا چراغی است.

۵) کتاب فروشگاه همه‌چیز

کتاب فروشگاه همه‌چیز هم که کتابی در باب کسب‌وکار آمازون است، سومین کتاب پرفروش آمازون در حوزه تحقیق در عملیات تجاری و پنجمین کتاب پرفروش آمازون در حوزه صنعت خرده‌فروشی به‌شمار می‌رود.

این کتاب به مدیران در آگاهی از فرهنگ و ساختار سازمانی آمازون برای به‌کارگیری در سازمان کمک می‌کند و چگونگی رشد این شرکت از یک کتاب‌فروشی به فروشگاه همه‌چیز را شرح می‌دهد. نویسنده این کتاب برد استون بوده و توسط امیر بیرانوند به ترجمه رسیده است.

۶) کتاب صفر به یک

کتاب صفر به یک پیتر تیل، با ترجمه واسع علوی و راهله یوسف‌زاده، پرفروش‌ترین کتاب آمازون در حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر، دومین کتاب پرفروش آمازون در حوزه کسب‌کارهای جدید و سومین کتاب پرفروش آمازون در حوزه توسعه و سیاست اقتصادی است.

در این کتاب چگونگی ایجاد یک استارتاپ از صفر و نکاتی جهت ایجاد یک استارتاپ برای ساختن آینده مطرح شده است.

۷) کتاب چک‌لیست استارتاپ

چک‌لیست استارتاپ نوشته دیوید اس. رز و ترجمه پدرام فرزین و حسین سرای‌لو کتابی است که به افراد برای تبدیل ایده به کسب‌وکار، توسعه برنامه و طرح، ارزیابی محصول در بازار و رشد استارتاپ کمک می‌کند.

این کتاب جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های کسب‌وکارهای جدید و سرمایه‌گذاری خطرپذیر در آمازون است.

۸) کتاب سرمایه‌گذاری خطرپذیر

این کتاب نوشته اسکات کوپر با ترجمه وحید فخر، جزء ۵۰ کتاب پرفروش آمازون در حوزه‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و کسب‌وکارهای جدید است.

کتاب سرمایه‌گذاری خطر‌پذیر، کتابی برای درک مفهوم سرمایه‌گذاری خطرپذیر و عملکرد آن در اکوسیستم استارتاپی، آکاهی از دوره عمر استارتاپ‌های با سرمایه خطرپذیر، تصمیم‌گیری vcها راجع به سرمایه‌گذاری در موقعیت‌های مختلف، چگونگی ارائه به سرمایه‌گذار، جزئیات مالی و قانونی این فرآیند و همچنین بازیگران کلیدی صنعت است.

مطالعه این کتاب به مدیران در راستای آشنایی با چند و چون سرمایه‌گذاری‌ در کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند.

۹) کتاب مربی تریلیون دلاری

بیل کمپل یک مربی و مدیر کسب‌وکار اسطوره‌ای است و تحت راهبری‌های او، افراد و نگرش‌هایی شکل گرفت که به ساخت شرکت‌هایی با ارزش بازار بیش از یک تریلیون دلار منجر شد.

مدیران با خواندن کتاب مربی تریلیون دلاری، که توسط اریک اشمیت نوشته و به قلم هادی بهمنی ترجمه شده است، با اصول این مربی اسطوره‌ای آشنا شده و داستان‌ها و مثال‌های بسیاری از افراد و سازمان‌های مطرح و موفقی را می‌خوانند که بیل کمپل از نزدیک با آن‌ها کار کرده است.

این کتاب که جزء برترین کتاب‌های مدیریت، مشاوره و مربی‌گری کسب‌و‌کار  است راهنمایی عالی و کاربردی برای مدیران و رهبران کسب‌وکارهاست تا بتوانند سازمان، افراد و فرهنگی رو به جلو و با عملکردی بهتر بسازند.

کتاب، هدیه مدیریتی و تبلیغاتی مناسب

بسیاری از شرکت‌ها و برندها در مناسبت‌های مختلف هدایای تبلیغاتی به مدیران سازمان‌ها اهدا می‌کنند تا از این طریق ارتباط کاری خود را تقویت کرده و اهداف تبلیغاتی را دنبال کنند.

هدایای تبلیغاتی که اکثر شرکت‌ها استفاده می‌کنند تقریباً تکراری شده و نیاز به ایجاد خلاقیت در این موضوع احساس می‌شود؛ در این میان، کتاب هدیه‌ای خلاقانه، مفید، ماندگار و متفاوت از هدایای مرسوم تبلیغاتی است. سازمان‌ها می‌توانند از کتاب‌های معرفی‌شده در این پست برای هدیه به مدیران سازمان‌ها استفاده کنند.

ویژگی خاص کتاب‌های سفارشی تبلیغاتی در امکان شخصی‌سازی کردن آن‌هاست؛ نشر نوین با ارائه امکان طراحی جلد دوم، درج لوگوی برند بر جلد کتاب، یادداشت مدیرعامل در یکی از صفحات کتاب و … فرآیند طراحی هدایای تبلیغاتی مدیریتی را ساده‌ کرده است. برای اطلاع کامل از شرایط طرح هدیه کتاب سازمانی و مشاوره و خرید روی لینک زیر کلیک کنید:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *