راهکار هدیه کتاب سازمانی

بهترین هدیه برای مدیران سازمان‌ها | هدایای تبلیغاتی

بهترین هدیه برای مدیران سازمانی

 

همۀ ما از اهمیت هدایای سازمانی مطلع هستیم. اما بهترین هدیه برای مدیران سازمان‌ها چیست؟ این موضوع بااهمیت است؛ هم از این جهت که مدیران افرادی در جایگاه‌های شغلی ویژه و رسمی هستند و هم از این جهت که هدیه‌ای که به این افراد داده می‌شود باید از رسمیت، کارایی و ماندگاری برخوردار باشد.

در دنیای کاری، فرهنگ هدیه دادن به مدیران دیگر سازمان‌ها برای ایجاد ارتباطات و شبکه‌سازی، ماندگاری در ذهن، ابراز دوستی و همکاری، قدردانی و … در مناسبت‌های مختلفی چون شب یلدا، عید نوروز، اعیاد مذهبی و مناسبت‌های تقویمی فرهنگی شناخته‌شده است.

چرا به مدیران هدیه می‌دهیم؟

مدیران به همدیگر هدیه می‌دهند تا ارتباطات کاری‌شان را تقویت کنند، روحیه همکاری را افزایش دهند، علایق مشترک را نشان دهند، وارد گفت‌وگو شوند و حتی ارزش‌های اصلی و سبک کاری خود را به معرض نمایش درآورند. به عبارتی یک هدیه خوب پیامی را به دریافت‌کننده آن ارسال می‌کند؛ پس سعی کنید پیامی قوی، بامسمی و شخصی‌شده ارسال کنید.

برای رسیدن به اهداف فوق، باید چه هدیه‌ای انتخاب کرد؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین هدیه برای مدیران را به شما معرفی کنیم.

۱) هدیه دادن را یک رقابت نبینید.

باید از نوع آخرین تعاملات خود آگاه باشید و هدیه‌ای متناسب با آن بیابید.

۲) نوع ارتباط‌ خود را بسنجید.

در هنگام انتخاب هدیه سازمانی برای مدیران به اینکه شاید دیگر سازمان‌ها هدیه گرانبها‌تری ارسال کنند توجه نکنید. هدیه شما باید بازتابی از احساس، ارزش و ویژگی‌های اصلی شما و سازمان‌تان باشد.

این مطلب را حتماً بخوانید:

۳) از گزینه‌های شخصی دوری کنید.

آیتم‌های شخصی انتخاب خوبی برای هدایای سازمانی و مدیریتی نیستند. سعی کنید هدیه خود را رسمی انتخاب کنید.

۴) به بسته‌بندی هدیه توجه کنید.

بسته‌بندی هدیه شما نشان از میزان اهمیت گیرنده برای‌تان دارد. سعی کنید بسته‌بندی درخور و مناسبی داشته باشید.

کتاب؛ هدیه‌ای تبلیغاتی و خلاقانه

هدایای مرسوم برای مدیران تکراری به‌نظر می‌رسد. سررسید، سوغاتی شهرهای مختلف، ماگ و لیوان‌ و بسته‌های دمنوش عموماً در مناسبت‌های مختلف به آن‌ها هدیه داده می‌شود. اما آیتم انتخابی شما باید از ماندگاری لازم برخوردار باشد و پیشنهاد ما هدیه دادن کتاب است.

کتاب هدیه‌ای است که علاوه بر ماندگاری، رسمیت، مفید و خاص بودن، اثر ذهنی ماندگاری در ذهن افراد باقی می‌گذارد. به‌ویژه اگر کتابی مفید با ظاهر شخصی‌سازی شده سازمان شما باشد! مدیران سازمان‌ها افراد باتجربه و عموماً علاقه‌مند به مطالعه هستند. بنابراین کتاب همیشه برای آنان جذاب و مفید خواهد بود.

موضوع انتخاب کتاب مناسب، موضوعی گسترده‌تر از بحث این مقاله است و در مقاله‌ای دیگر به تفصیل به آن خواهیم پرداخت. در این بخش از ویژگی‌های خاصی که کتاب را از دیگر هدایای سازمانی مرسوم متمایز می‌کند خواهیم گفت.

این مطلب را از دست ندهید:

شاید برای‌تان صحبت کردن درباره ارزش و اهمیت کتاب‌خوانی و افزایش مطالعه تکراری باشد. بنابراین به این موضوع نمی‌پردازیم. آنچه کتاب را متمایز می‌کند اثری است که در ذهن خواننده بر جای می‌گذارد. کتاب‌ها به ما چیزهایی می‌آموزند که شاید خیلی از ما تجربه نکرده‌ایم.

  • به‌علاوه شما می‌توانید شخصی‌سازی‌های خاصی روی کتاب‌ها انجام دهید و هدیه‌ای خاص‌تر و برجسته‌تر اهدا کنید. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • کتاب‌های هدیه می‌تواند شامل لوگوی سازمان یا برند شخصی شما باشد.
  • در ابتدا یا انتهای کتاب می‌توانید صفحه‌ای را به یادداشت مدیرعامل اختصاص دهید.
  • کتاب‌ها در بسته‌بندی‌های خاص و ویژه سازمان شما آماده می‌شوند.
  • می‌توانید کتاب را با لوگوی برند خود بر روی کاور سخت، کاور کشویی یا کاور دوم هدیه دهید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *