جشنواره_پاییزی_نشرنوین_سفر_به_ناسناخته_ها

همه می‌توانیم تغییرآفرین باشیم

همه می‌خواهند چیزی را تغییر دهند. فروشندگان می‌خواهند با تغییر نظر مشتری کالایی خاص را به آنها بفروشند، بازاریابان می‌خواهند تصمیمات مربوط به خرید را تغییر دهند و حتی والدین می‌خواهند رفتار فرزندانشان را تغییر دهند. اما تغییر سخت است.

ما برای تغییر نظر افراد، از ترفندهای اقناع استفاده می‌کنیم و فشار می‌آوریم، اما حتی پس از تمامی این کارها، معمولاً تغییری ایجاد نمی‌شود. زیرا هنگامی که تلاش می‌کنیم ذهن افراد را تغییر دهیم، خودِ آنها را فراموش می‌کنیم و از یاد می‌بریم که چه عاملی مانع تغییر آنها شده است.

اگر تحت فشار گذاشتن جواب نمی‌دهد، چطور می‌توان با انرژی کمتر، تغییر را سرعت بخشید؟

نیازی نیست که قانع‌کننده‌تر عمل کنیم یا فشار بیشتری وارد کنیم، بلکه کافی است تا با تغییر آفرین بودن و کمک به رفع مانع‌های تغییر، دیگران را به اقدام کردن و تغییر نظرات برانگیزیم. در این کتاب مسائل ریشه‌ای بازدارندۀ اقدام را تشخیص می‌دهیم و یاد می‌گیریم که چطور آنها را کاهش دهیم.

دربارۀ جونا برگر نویسندۀ کتاب تغییرآفرین

جونا برگر استاد بازاریابی مدرسۀ وارتون و دانشگاه پنسیلوانیا و نویسنده پرفروش بین‌المللی کتاب‌های تغییرآفرین، مسری و نفوذ نامرئی است.
دکتر برگر متخصص مشهور جهانی در زمینۀ تغییر، تبلیغات شفاهی، رفتار مصرف‌کننده و چگونگی ظهور محصولات، ایده‌ها و رفتارها است. او بیش از ۵۰ مقاله در مجلات دانشگاهی درجه یک منتشر کرده است. او صدها رویداد برگزار کرده و به سازمان‌هایی مانند گوگل، اپل، نایکی و بنیاد گیتس مشاوره می‌دهد.

جونا برگر نویسنده کتاب تغییر آفرین

با چه راهکاری نظر دیگران را تغییردهیم؟

هر کس به دنبال تغییر چیزی است. ممکن است شما در تلاش باشید تا مصرف‌کنندگان را به خرید محصولی جدید مجاب کنید، نظر رئیس خود را در مورد ابتکار عمل جدیدی تغییر دهید، کارکنان را وادار کنید تا خلاقانه‌تر فکر کنند یا فرهنگ سازمانی را عوض کنید.

اما تغییر سازمان‌ها و تغییر نظر مشتری ها دشوار است. ما جلسه پشت جلسه برگزار می‌کنیم تا استراتژی جدیدی را مشخص کنیم. ایمیل پشت ایمیل ارسال می‌کنیم تا افراد را به انجام دادن کارها به شکلی متفاوت ترغیب کنیم. حتی مشوق‌هایی را برای تغییر موضع افراد در نظر می‌گیریم. اما باز هم تغییری در نظر آنها ایجاد نمی‌شود.

آیا راه‌حل بهتری وجود دارد؟

در ادامه دو چک‌لیست برای کمک به تغییر نظر مشتریان و یا سازمانی خاص را برای دانلود قرار داده‌ایم. بخش اول این فایل‌ها، با پاسخ به سوال «می‌خواهید چه چیزی را تغییر دهید»، می‌توانید مشخص کنید که دقیقاً می‌خواهید چه چیزی را تغییر دهید و ممکن است کدام موانع مهم‌تر باشند. در بخش دوم، با استفاده از «چارچوب کاهش»، می‌توانید ایده‌هایتان را اجرا کنید.

تغییرآفرین از نگاه دیگران

چارلز داهیگ (Charles Duhigg)

چارلز دوهیگ، نویسندۀ کتاب «قدرت عادت»

«همۀ ما از تلاش کردن برای تغییر نظر دیگران ناامید شده‌ایم. در این کتاب جذاب، جونا برگر این ناامیدی را با نشان دادن چگونگی حذف موانع تغییر از بین می‌برد. کتاب تغییرآفرین به شما یاد می‌دهد که چگونه هر چیزی را تغییر دهید.»

دنیل اچ. پینک، نویسندۀ کتاب‌های «کِی» و «قدرت پشیمانی»

« خواندن کتاب تغییرآفرین، با  وجود حکایات جذاب، دانش هوشمندانه و توصیه‌های زیرکانۀ فراوان آن، برای هر کسی که با تغییر سر و کار دارد یک ضرورت است. کتاب‌های کسب‌و‌کار  جذاب و مهیج بسیار نادرند و این کتاب یکی از آن‌هاست»

جیم کالینز، نویسندۀ کتاب «از خوب به عالی»

«جونا برگر یکی از آن متفکران نادری است که بینش‌های مبتنی بر تحقیق را با راهنمایی‌های کاملاً عملی ترکیب می‌کند. من خوشحالم زیرا یکی از افراد کثیری هستم که از این استاد خبره درس آموخته‌‏اند.»

آریانا هافینگتون، بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت «ترایو گلوبال»

«تغییر آفرین کتابی خواندنی جذاب و ابزاری قدرتمند است که به ما کمک می‌کند تا افکار، سازمان‌ها و حتی دنیا را تغییر دهیم.»