روایت نمایشگاه کتاب

بعداً عوضش کنید! | روایت سوم نمایشگاه کتاب

روایت-سوم-نمایشگاه-کتاب-بعداً-عوضش-کنید

شلوغی روزهای تعطیل نمایشگاه کتاب مثال زدنی‌ست؛ روزهایی که دانشجوها و افراد شاغل فرصتی پیدا می‌کنند تا به نمایشگاه بیایند و از غرفه‌ها بازدید کنند و کتاب‌های مورد علاقه‌شان را بخرند. روایت روز سوم نمایشگاه کتاب هم روایت روز جمعه‌ای شلوغ است که در اینجا می‌خوانیم.

روایت سوم نمایشگاه کتاب

کیپ تا کیپ، آدم‌ها در سه-چهار لایه ایستاده بودند تا نوبت‌شان بشود و کتاب‌ها را ببینند. اما دریغ از اینکه یک نفر بگوید که آقا؛ خانم؛ ما عجله داریم.

وقتی یک نفر از دغدغه‌های خودش می‌گفت، و همکاران نشر نوینی سعی می‌کردند ایده‌هایی برای مطالعه به او بدهند، بقیه هم گوش می‌دادند و اگر کتاب را خوانده بودند، نظر و تجربه خود را می‌گفتند. انصافاً هم عده‌ای حسابی کتاب‌خوان بودند.

یکی از میان جمعیت، با اطمینانی مثال زدنی گفت که تمام کتاب‌ها را خواند‌ه، خیلی‌ها را بیشتر از یک‌بار. و ما همکاران به هم نگاه کردیم و بعد از اینکه فهمیدیم هیچ‌کدام‌مان نیست که همه کتاب‌ها را خوانده باشد، بی لحظه‌ای درنگ به ایشان گفتیم: شما بیا داخل غرفه بایست که جای شما اینجاست!

همین وسط‌ها بود که یکی از کتاب‌خوان‌های باملاحظه که دید خیلی شلوغ شده، گفت من می‌دانم که چه کتابی می‌خواهم؛ این کتاب و کارت عابربانک را بگیرید تا من به پشت جمعیت بروم و بقیه جلو بیایند و وقتی نوبتم شد، حساب کنید.

و چند دقیقه بعد…

– ببخشید. رمزتون چنده؟ [ یکی از همکاران بود که رو به انتهای جمعیت، برای رسیدن صدایش تقریباً فریاد می‌زد.]
+ شصت و شش، چهل و دو.
– بعداً عوضش کنید!

و جمعیت همه خندیدند.

جمعه شلوغی بود، اما مخاطبان در نمایشگاه همه باحوصله بودند؛ دریغ از اینکه یک نفر بگوید که آقا؛ خانم؛ ما عجله داریم…

از نمایشگاه کتاب خرید کنید

برای خرید کتاب‌های نشر نوین با تخفیف ویژه از نمایشگاه کتاب می‌توانید از تاریخ ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به مصلی تهران، شبستان، راهرو ۲۶، غرفه ۶ به‌صورت حضوری مراجعه کنید و یا از نمایشگاه کتاب مجازی با جستجوی «نوین توسعه» در میان ناشران، کتاب‌ها را خریداری کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *