توسعه فردی, مدیریت خود

چطور بهتر یاد بگیریم؟ | کتاب‌هایی برای تقویت مهارت یادگیری

کتاب‌هایی برای تقویت مهارت یادگیری

یادگیری دغدغه‌ٔ خیلی از افراد جامعه‌ است؛ به‌ویژه در این دوره‌ که با وجود تکنولوژی و پیشرفت علم هر روز باید مهارت‌ها و تخصص‌های جدیدی یاد گرفت و به‌روز بود. به‌طور خاص می‌توان گفت یادگیری برای افرادی که دوست دارند همیشه به‌روز باشند و یا نیاز دارند به یادگیری مهارت‌ها، تخصص‌ها و موضوعات جدید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.
برای شروع فرایند مهارت یادگیری، در این مطلب ۴ کتاب مفید را معرفی کردیم تا بتوانید بهتر، سریع‌تر و مفیدتر یاد بگیرید و بهره‌وری‌تان را در این پروسه افزایش دهید. اگر دانشجو، معلم، شاغل و علاقه‌مند به یادگیری چیزهای جدید هستید خواندن این کتاب‌ها را به شما توصیه می‌کنیم.

مهارت یادگیری‌ خود را تقویت کنید

چطور بهتر یاد بگیریم؟ این سوالی است که در ادامه با معرفی کتاب‌هایی برای تقویت مهارت یادگیری به آن پاسخ خواهیم داد.

یادگیری یکی از بایدهای زندگی ماست و برای داشتن شغل بهتر یا جایگاه اجتماعی و تخصصی بالاتر لازم است که به روز باشیم و چیزهای جدیدی یاد بگیریم. در این پست بهترین کتاب‌هایی را معرفی می‌کنیم که به شما کمک می‌کنند تا بهتر یاد بگیرید و رشد کنید:

  • بیش‌یادگیری: استراتژی‌های خاص یادگیری در زمان کوتاه
    این کتاب به شما کمک می‌کند که هر چیزی که دنبالش هستید را به سرعت یاد بگیرید. تکنیک بیش‌یادگیری در این کتاب با مطالعه کیس‌های بیش‌یادگیر مختلف در سراسر جهان بررسی شده و در اختیار خوانندگان قرار گرفته است.

 

  • بی‌حدومرز: علم برای ارتقای مغز و افزایش یادگیری
    نویسنده در کتاب بی‌حدومرز به کمک روش‌های علمی به شما برنامه‌ای ارائه می‌دهد تا مغز را برای یادگیری سریع‌تر، بهتر و موثرتر تقویت کنید.

 

  • یادگیریِ یادگیری: تکنیک‌های یادگیری آسان و کسبِ مهارت
    این کتاب با استفاده از تکنیک‌های ساده، تصاویر، سوالات و تمرین‌های کاربردی مهارت یادگیری را برای دانش‌آموزان آسان و سرگرم‌کننده می‌کند. به‌علاوهٔ دانش‌آموزان، دیگر افرادی که یادگیری را سخت و پیچیده می‌دانند نیز می‌توانند از این کتاب برای یادگیری آسان استفاده کنند.

 

  • فرمول برنامه‌ریزی: برنامه‌ریزی کاربردی برای افزایش بهره‌وری
    برنامه‌ریزی یکی از ارکان مهم مهارت یادگیری است. این کتاب به شما کمک می‌کند تا طوری برنامه‌ریزی کنید که در پایان روز جلوی همۀ کارهای مهم تیک بزنید و در بلند مدت به برنامهٔ خود پایبند بمانید.

مطالعۀ این کتاب‌ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

– دانش‌آموزان و دانشجویان در همۀ مقاطع تحصیلی
– معلم‌ها و همۀ کسانی که با آموزش دادن مشغول هستند
– کسانی که به دنبال رشد در مسیر شغلی خودشان هستند
– دوست‌داران همیشگی یادگیری

مهارت یادگیری و شروع راه

برای آغاز راه یادگیری مهارت یادگیری کتاب یکی از ابزارهای مفید است. کتاب‌هایی که رد این مطلب به آن‌ها اشاره شد به‌طور خاص بر یادگیری تمرکز دارند. برای تهیه این کتاب‌ها به وبسایت نشر نوین مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *