«هیچ چیزی بیشتر از چک کردن مداوم به تیمتان این پیام را نمیدهد که «من به شما اعتماد ندارم». چون که نشان میدهید نیاز است در جریان همه ایمیلها باشید و تیمتان بدون شما نمیتوانند کاری بکنند.
من به شخصه آخر هفتهها یا ایمیل کاری را نگاه نمیکنم، یا اگر نگاه کنم تا اولین روز کاری جواب نمیدهم. چون در تعطیلات هستم. یا اگر برای تفریح بروم به ساحل، به تیمم میگویم که من رفتم تعطیلات. اگر مورد اضطراریای پیش آمد خودتان مدیریت کنید».
متن بالا بخشی از پاسخهای سایمون سینک به سوال یکی از کارکنان لینکدین است. بعد از انتشار جهانی کتاب «بازی بینهایت» که همزمان در ایران توسط نشر نوین با اجازه رسمی منتشر شد، سینک مهمان شرکت لینکدین بود تا در مورد ایدههای مطرح شده در این کتاب صحبت کند.
کتاب بازی بینهایت، در مورد تفاوت بین بازیهای محدود و نامحدود و تاثیرات این دو نگاه متفاوت در رشد و رهبری کسبوکارها صحبت میکند. کارکنان شرکت لینکدین هم با این نگاه که سایمون سینک یکی از شناختهشدهترین افراد در حوزه رهبری کسبوکارهای امروزی است، بعد از صحبتهایش در مورد کتاب، از او سوالاتی پرسیدند.
در یکی از سوالات که مربوط به بخش شخصی زندگی سینک بود، او در مورد ایدهی معروف «توزان بین کار و زندگی» توضیح داد که:
«متوازن کردن کار و زندگی، آنالوژی اشتباهی است. من همان آدم خانهام هست که رفته سر کار. همان آدم که لباسهای دیگری پوشیده. در نظر من اینها همهش زندگی من است و فرقی نمیکند کجا هستم و چه کار میکنم. من سعی میکنم زندگی به طور کلی متوازنی داشته باشم که فعالیتهای خلاقانه بخشی مهمی از آن باشد. فعالیت خلاقانه میتواند ساختن باشد، یا دیدن جاها و تئاتر و نقاشی و هر چیزی که علاقه شماست.»
یکی دیگر از کارمندان، سوالی در مورد اهمیت «نیت» رهبران کسبوکارها در اعلام مواضع و اهداف سازمانی و تغییرات جدید پرسید. سینک توضیح داد که قطعا نیت پشت هر اعلامیه مهم است و مثالی از مطلبی که در Linkedin Pulse در همان روز منتشر کرده بود زد:
«رهبران CVS [یکی از فروشگاههای زنجیرهای فروش محصولات بهداشتی و دارویی در آمریکا،] در جلسات همیشه میگفتند که به دنبال «همراهی افراد در مسیر زندگی سالمتر هستند» اما در انتهای جلسه همیشه کسی بود که بپرسد «اما مگر شما سیگار هم نمیفروشید؟». تا این که در فوریه ۲۰۱۴، اعلام کردند دیگر در هیچ یک از ۲۸۰۰ فروشگاه CVS سیگار فروخته نخواهد شد. و این یعنی بیخیال ۲ میلیارد دلار درآمد شدن که در دسترس مستقیمشان بود. که این در نهایت باعث شد آدمها چون از برند بیشتر خوششان آمد، بیشتر خرید بکنند و آنها را به جای رقیبشان که آن طرف خیابان بود، انتخاب کنند. عمل به ماموریتی که اعلام کرده بودند نتیجهاش را پس داد».
در صورتی که به این موضوع و تاثیراتش روی فروش و درآمد CVS علاقهمند شدید، پیشنهاد میکنیم مقالهی سایمون سینک در همین موضوع را از اینجا مطالعه کنید.
در بخشی از این مطلب اشاره شده که این تصمیم رهبران CVS باعث شد که حتی میزان خرید سیگار افراد نزدیک به ۱ درصد در حوالی فروشگاههای CVS کم شود. یعنی همان زندگی سالمتر برای افراد و این یعنی یک هدف آرمانی، مطابق با بازی نامحدود کسبوکار.
سخنرانی و پرسشوپاسخ یک ساعته سایمون سینک در لینکدین را میتوانید از این لینک مشاهده کنید.
همچنین امکان خرید کتاب «بازی بینهایت» از وبسایت نشر نوین هم وجود دارد. همین حالا سفارش دهید تا در اولین روز کاری برای شما ارسال شود.
—
نویسنده: سعید رمضانی
ممنون از مطلب مفیدتون
سلام لینکدین حذف شده باز نمیشه لطفا راهنمام بکنید ممنون
فرزاد عزیز
ما لینک رو چک کردیم سالم بود. لطفا دوباره امتحان کنید.