بلاگ, سبک زندگی, مدیریت خود, مدیریت منابع انسانی, مدیریت و رهبری, معرفی کتاب

چطور می‌توان با یکنواختی مبارزه کرد و لحظاتی ماندگار ساخت؟

کتاب قدرت لحظات (The Power of Moments Book) نوشته برادران هیث (چیپ هیث و دن هیث)

چیپ هیث و دن هیث در کتاب «قدرت لحظات، چرا برخی تجارب خاص، تاثیری خارق‌العاده دارند» به بررسی مفهوم «لحظات تعیین کننده» پرداخته‌اند. نویسندگان کتاب، تحقیقات مبسوطی انجام داده‌اند تا به جواب سوال زیر برسند:

چرا بعضی تجربیات به یاد می‌مانند و بعضی فراموش می‌شوند؟

اصول این کتاب به شما یاد می‌دهند که چگونه با ایجاد لحظات به‌یادماندنی در روابط شخصی، رابطه با غریبه‌ها، موقعیت‌های راهبری و موقعیت‌های کاری و تعامل با مشتریان، زندگی خود را غنی‌تر نمایید.

چطور می‌توان با یکنواختی مبارزه کرد و لحظاتی حائز اهمیت ساخت؟ تعریف ما از «لحظات تعیین کننده» چیست؟

لحظه تعیین کننده تجربه‌ای کوتاه (نسبی) است که هم به یادماندنی باشد و هم معنادار.

این کتاب می تواند به عنوان یکی از هدایای تبلیغاتی خلاقانه یا هدایای تبلیغاتی مفید، در سبد هدایای تبلیغاتی شرکت یا برند شما قرار گرفته و در قالب هدایای نمایشگاهی به مخاطبینتان اهدا گردد.

کتاب قدرت لحظات (The Power of Moments Book) نوشته برادران هیث (چیپ هیث و دن هیث)

در شناسایی لحظات تعیین‌کننده، بر روی 4 المان تمرکز می‌کنیم. یک یا چند مورد از این المان‌ها باید برای یک لحظه وجود داشته باشند تا بتوان آن را به‌یادماندنی و «تعیین کننده» محسوب نمود:

تعالی – لحظات تعیین کننده از دل روزها برمی‌خیزند و فقط شادی‌های گذرا ایجاد نمی‌کنند، بلکه مسبب لذت‌هایی به یاد ماندنی هستند. این لحظات، از سطح عادی رویدادها فراتر می‌روند و به معنای واقعی کلمه غیرمعمولی هستند که غالباً با افزایش در لذت‌های احساسی و عنصر غافلگیری همراه هستند.

بینش – لحظات تعیین کننده راه را برای درک ما از خودمان باز می‌کنند. عرض چند ثانیه یا چند دقیقه، چیزی می‌فهمیم که تا ده‌ها سال بر زندگی‌مان تاثیر می‌گذارد: اکنون وقت شروع یک کسب و کار جدید است. یا این همان آدمی است که می‌خواهم با او ازدواج کنم. این لحظات بینش، اگرچه اغلب از سر اتفاق است اما می‌توانیم آنها را مهندسی کنیم – یا حداقل زمینه‌سازی نماییم. به طور خلاصه می توان گفت که لحظات تعیین کننده در شناختی که از خودمان و دنیا داریم، تغییر ایجاد می کنند.

غرور – لحظات تعیین کننده، بهترین حالت ما را ثبت می‌کنند – نشان دهنده شجاعت هستند، ارزشمندی به بار می‌آورند و چالش‌ها را فاتحانه پشت سر می‌گذارند. مثل زمان هایی که ارتقا می‌گیرید، برنده می‌شوید یا پاداشی را از آن خود می‌کنید و یا مورد تحسین واقع می‌شوید‌.

ارتباط – لحظات تعیین کننده، لحظاتی اجتماعی هستند. ازدواج، مراسم فارغ‌التحصیلی، غسل تعمید، تعطیلات، موفقیت‌های کاری، جشن تکلیف، سخنرانی‌ها و رویدادهای ورزشی. این لحظات، قدرت بیشتری دارند زیرا ما آنها را با دیگران سهیم می‌شویم. لحظات تعیین کننده، در تجربیات مشترک اتفاق می افتند.

هم لحظات مثبت و هم لحظات منفی می‌توانند به‌عنوان «لحظه‌ی تعیین‌کننده» تعریف شوند.

لحظات تعیین کننده حداقل یکی از عناصر بالا را دارند اما نیازی به حضور هر چهار بخش نیست. البته بعضی لحظات تعیین کننده قدرتمند هر چهار عنصر را شامل می‌شوند.

اگر می خواهید دارای هدایای تبلیغاتی خاص و هدیه مناسب برای مدیران شوید و سبد هدایای تبلیغاتی مدیریتی پرباری داشته باشید می توانید این کتاب را جزو گزینه های خود قرار دهید. همچنین می توانید با اهدای آن در قالب هدایای تبلیغاتی نوروزی یک هدیه تبلیغاتی مناسب هدیه دهید.

جهت مطالعه بیشتر در مورد کتاب، می توانید از لینک زیر که مربوط به صفحه کتاب در سایت نشر نوین است استفاده کنید:

قدرت لحظات؛ چرا برخی تجارب خاص، تاثیری خارق العاده دارند

همچنین جهت آشنایی بیشتر با طرح هدایای تبلیغاتی نشر نوین از لینک های زیر استفاده کنید:

صفحه هدایای تبلیغاتی نشر نوین

دانلود کاتالوگ طرح هدایای تبلیغاتی

1 نظر در “چطور می‌توان با یکنواختی مبارزه کرد و لحظاتی ماندگار ساخت؟

  1. تجهیزیار گفت:

    جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *