روایت نمایشگاه کتاب

جزیره‌ای برای رشد | روایت دوم نمایشگاه کتاب

روایت دوم نمایشگاه کتاب - جزیره‌ای برای رشد

تقریباً همهٔ انسان‌ها رشد و پیشرفت کردن را دوست دارند. اینکه این رشد از خود ما آغاز شود اما لذتی دوچندان دارد. توسعهٔ فردی مقوله‌ای است که به رشد افراد به لحاظ نوع نگاه به زندگی و موضوعات، تصمیم‌گیری، مدیریت شخصی و … کمک می‌کند. هر فردی در برهه‌ای از زندگی خود را نیازمند چنین رشدی می‌بیند؛ اینجاست که وارد جزیره‌ٔ توسعه فردی شده و به آن علاقه‌مند می‌شود. روایت دوم نمایشگاه کتاب درباره‌ٔ همین موضوع است.

روایت دوم نمایشگاه کتاب

فکر می‌کنیم بسیاری از شما که این متن را می‌خوانید، از اهالی جزیرهٔ توسعه فردی باشید. از همان دسته آدم‌ها که ذره ذره پیشرفت کردن و بهتر شدن و مفیدتر بودن، برایشان یک ارزش است.

امروز هم میزبان دوستان بسیاری از سراسر ایران بودیم، از همین جزیره. کسانی که خانوادگی، دوستانه یا به‌تنهایی به نمایشگاه آمده بودند. مثل آن دوستی که گفت کتاب چیرگی را دو بار با دقت خوانده و «دقیقاً مثل تکست‌بوک‌های دانشگاهی» بخش‌بندی و نکته‌برداری کرده؛ و چندین و چند مثال دیگر.

روایت دوم نمایشگاه کتاب تهران-min

در میان همهٔ آن نمونه‌ها، این دوست‌مان در عکس، که چه حیف یادمان رفت اسم‌شان را بپرسیم، ساده و راحت گفتند که تا حالا در این زمینه مطالعه زیادی نداشته‌اند.

از نگاه‌شان البته می‌خواندیم که شاید حتی مطمئن نبودند آیا واقعا این موضوعات را دوست دارند یا نه. اما از کتاب‌ها می‌پرسیدند و هر کتابی را که می‌گفتیم، کناری می‌ایستادند به ورق زدن و خواندن.

حتماً افراد زیادی در نمایشگاه با موضوعات مختلف آشنا می‌شوند. گاهی ممکن است کتاب‌هایی ببینند یا حتی بخرند که بعداً متوجه شوند برایشان جذاب و مفید نبوده. گاهی هم شاید ایده‌هایی ببینند که آنها را برای همیشه به این جزیره بیاورد.

احتمالاً هیچ وقت ندانیم که در کدام موقعیت این اتفاق برایمان می‌افتد، اما دیدن این علاقه به بهبود، مثل اولین جرقه‌ها در روشن شدن شعله‌ای گرم از امید، در میان غلغله نمایشگاه حال‌مان را خوب کرد.

راستی شما یادتان هست اولین بار کی و کجا با موضوعات توسعه فردی آشنا شدید؟

ورود به جزیره‌ٔ توسعه فردی

اگر شما هم از روایت دوم نمایشگاه کتاب لذت بردید و دوست دارید به جزیرهٔ توسعه فردی نشر نوین بپیوندید شما را به نمایشگاه کتاب دعوت می‌کنیم. نمایشگاه کتاب تهران از ۲۱ الی ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود. شما می‌توانید از طریق لینک نمایشگاه کتاب مجازی و یا بازدید حضوری از مصلی تهران، شبستان، راهرو ۲۶، غرفه ۶ به غرفهٔ نشر نوین سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *