سفر با نویسنده

سفر با نویسندۀ کتاب دوباره فکر کن؛ آدام گرانت

سفر با نویشنده آدام گرانت

کتاب‌ها ما را با مدل‌های ذهنی نویسندگانشان آشنا می‌کنند؛ خطاهای شناختی، طرز تفکر، شیوه‌های یادگیری، مدیریت و رهبری و توسعه فردی مبتنی بر علم و تحقیقات علمی از دیدگاه این نویسندگان بیان می‌شود و ما را در هر روز اندکی بهتر شدن یاری می‌دهد. ما به همراه نویسندگان به سفری ذهنی خواهیم رفت و اسراری ناشناخته از جهان کتاب‌ها برایمان فاش می‌شود.
در جشنواره پاییزی نشر نوین به مناسبت هفتۀ کتاب و کتابخوانی هر روز به دنیای یکی از نویسندگان معروف کتاب‌های منتشر شده توسط نشر نوین سفر خواهیم کرد و با بررسی مدل ذهنی آن‌ها دید خوبی از آنچه در کتاب‌هایشان خواهیم آموخت، به‌دست می‌آوریم. در اولین سفرمان، قصد داریم همسفر آدام گرانت، نویسنده کتاب پرفروش دوباره فکر کن شویم.

درباره نویسنده؛ آدام گرانت

آدام گرانت روانشناس و استاد ارشد دانشکده مدیریت وارتون دانشکده پنسیلوانیا و نویسنده کتاب‌های پرفروش «توانمندی های نهان»، «دوباره فکر کن» و «بده و بستان» و «گزینه ب» است.

او یکی از متخصصان برجسته در زمینه یافتن انگیزه و معنابخشی به زندگی و سخاوتمندانه‌تر و خلاق‌تر زندگی کردن است. آدام گرانت جوایزی را از انجمن روانشناسی آمریکا و بنیاد ملی علوم دریافت کرده و یکی از نویسندگان کمکی نیویورک تایمز است.

دوباره فکر کن؛ آدام گرانت

نامۀ آدام گرانت به شما

“به چهرۀ آدم‌ها در بحث دقت کردید؟ خیلی‌ها موقع بحث کردن، رفتار ثابتی از خود نشان می‌دهند. آن‌ها تا آخرین نفس روی حرفی که زده‌اند می‌مانند و به‌هیچ عنوان کوتاه نمی‌آیند. آن‌ها فکر می‌کنند اینکه باورهای ثابت و همیشگی داشته باشند یک نقطه قوت است. برای چنین افرادی، باورها مهم است و به هویتشان گره خورده است.

به همین خاطر است که تشویش و اضطراب درونی را با واکنش‌های رفتاری به نمایش می‌گذارند؛ عصبانی می‌شوند یا حتی ممکن است فریاد بزنند. عده‌ای از افراد شاید حرف شما را بشنوند اما تمام تمرکزشان روی نقاط قوت ایدۀ خود و نقاط ضعف منطق طرف مقابل است. این‌ها اسیر بازی برد و باخت می‌شوند و واقعیت برایشان مهم نیست. مهم این است که ایدۀ آن‌ها باید برندۀ این بحث باشد.

برخی دیگر با شوخی کردن و طفره رفتن از بحث، سعی می‌کنند افراد دیگر را به سمت گروه خود بکشانند و بر علیه حرفی که آن را باور ندارند، جنجال به پا کنند.

به نظرم همۀ این‌ها در درۀ حماقت سرگردان هستند. احتمالاً می‌دانید این دره کجاست. یک جای خوش‌آب‌وهوا که سال تا سال کسی به خودش زحمت برداشتن یک قدم رو به جلو را نمیدهد. چون تغییر باورها ترسناک و پرهزینه‌ است. اما چاره چیست؟

برای اینکه پایتان را از این منطقه بیرون بگذارید، باید به یاد داشته باشید که به میزان مناسبی از «تردید» نیاز دارید تا مثل یک دانشمند، باورهایتان را تغییر دهید؛ زنگ آهن را از روی آن‌ها پاک کنید، تا تجدیدنظر کنید. به‌خاطر داشته باشید که در این مسیر، از همه باید یاد بگیرید؛ حتی از ساکنین درۀ حماقت.”

این نوشته بخشی از مدل ذهنی آدام گرانت در کتاب دوباره فکر کن بود. اگر از این سفر ذهنی لذت بردید با شما را به مطالعۀ سفرهای دیگر ما با نویسنده دعوت می‌کنیم. همچنین می‌توانید برای شرکت در جشنواره پاییزی نشر نوین روی  این لینک کلیک کنید و از تخفیف‌های ویژه، مسابقات و هدایای ارزندۀ این جشنواره بهره‌مند شوید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *